Celebration as a Socio-Cultural Phenomenon and a Communicative Technology
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/1122Author:
Kaverina, Elena A.
Е.А. Каверина
Date:
2009-11Abstract:
The article is devoted to the philosophic-aesthetical analysis of a «special event» phenomenon. It
reveals cultural, historical, and aesthetical basics of a celebration and its social functions. The
celebration is approached as a communicative technology. A big part of the article is devoted to the
corporate celebrations - it reveals the goals of such celebrations, principles of their organization,
and specifics of conduct. Corporate celebration is presented as a communicative technology used for
building positive relations within the internal audiences (employees) of the company, for developing
corporate culture, and forming corporate identity. Статья посвящена изучению праздника как социокультурного феномена. В статье раскрыты культурно-исторические и эстетические основания праздника, социальные функции. Праздник рассмотрен как коммуникационная технология. В статье уделяется большое внимание корпоративным праздникам, раскрыты их цели, принципы организации и особенности проведения. Корпоративный праздник рассмотрен как пример коммуникационной технологии, используемой для построения позитивных отношений с внутренними целевыми аудиториями (сотрудниками) компании, для развития корпоративной культуры и формирования корпоративной идентичности.