Tolerance Issues in Russian Schools
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/109551Author:
Yamburg, Evgeny A.
Ямбург, Е.А.
Date:
2019-02Journal Name:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2019 12 (2)Abstract:
The principal of the well-known Moscow school, Academician of the Russian Academy of Education, reflects on the moral lessons of history, the problem of their educational impact on the modern young generation, the teacher’s responsibility for shaping the outlook of schoolchildren, and a true dialogue with them. The purpose of genuine education is moral behaviour, and it is impossible without recognizing a person’s personal responsibility for his actions Директор известной московской школы академик РАО размышляет о нравственных
уроках истории, проблеме их воспитательного воздействия на современное молодое
поколение, об ответственности педагога за формирование мировоззрения учеников,
об искренности в общении с ними. Цель подлинного воспитания – моральное поведение,
и оно невозможно без признания персональной ответственности человека за свои поступки