Show simple item record

Kayachev, Gennadiy F.
Peksheva, Valeriya S.
Г.Ф. Каячевru
В.С. Пекшеваru
2009-04-06T02:19:33Z
2009-04-06T02:19:33Z
2009-05
http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/929
In the given article the approaches to the core of strategic management of company are showed, the role and meaning of various indexes for estimation of corporate strategies effectiveness are analyzed. On the basis of characteristic of modern conceptions about management effectiveness of corporation the interconnection of corporations’ strategies with method of real option valuation is revealed, the objective necessity to use this method is disclosed with the aim of increasing the company’s valuation and effectiveness of individual project. The nature of adequate estimation of option value is shown. Though the scientific activity in the given area is very active, there is no method of valuation, which can give precisely the quantitative formula of management decisions, built on the base of real options. For valuation of real options the three main methods are in usage, they are: the Binominal Option Pricing Model, the Black-Scholes Model and the Monte Carlo Method. In the given article the following is presented: the core of the approaches, their benefits and drawbacks and the picture of calculation of Real Option price. In the Conclusion part the resume and recommendations are submitted those of choosing this or that method of valuation.en
Раскрыты подходы к сущности стратегического управления в компании, проанализированы роль и значение различных показателей для оценки эффективности корпоративных стратегий. На основе характеристики современных представлений об эффективности управления раскрыта взаимосвязь стратегий корпорации с методом реальных опционов, выявляется объективная необходимость использования этого метода для повышения стоимости компании и эффективности отдельного проекта. Показано значение адекватной оценки стоимости реальных опционов. Хотя научная деятельность в данной области весьма активна, еще не существует метода оценки, который бы абсолютно точно мог дать количественное выражение управленческим решениям, построенным на основе реальных опционов. Для оценки стоимости реальных опционов используется три основных метода: биноминальная модель, модель Блэка-Шоулза и метод Монте-Карло. В статье представлены суть каждого подхода, их достоинства и недостатки, а также пример расчетов стоимости реального опциона. В заключение сделан вывод и даны рекомендации по выбору метода оценки стоимости реального опциона.ru
606139 bytes
application/pdf
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciencesen
2009 2 (2)en
strategic managementen
corporate strategiesen
competitive strategiesen
management effectiveness of corporationen
Company’s capitalizationen
Real Optionen
the Binominal Option Pricing Modelen
binominal latticesen
Portfolio Replication Methoden
Black-Scholes Modelen
Monte Carlo Methoden
стратегическое управлениеru
корпоративные стратегииru
конкурентные стратегииru
эффективность управления корпорациейru
капитализация компанииru
реальный опционru
биноминальная модельru
дерево решенийru
метод копирующего портфеляru
модель Блэка-Шоулзаru
метод Монте-Карлоru
Real Options in Management of Modern Corporation: Perspectives of Usage and the Problem of Valuationen
Реальные опционы в управлении современной корпорацией: перспективы использования и проблема оценкиru
Journal Article
Published Journal Article
Gennadiy F. Kayachev and Valeriya S. Peksheva: Siberian Federal University, 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041 Russia, e-mail: kayachev@mail.ru
Г.Ф. Каячев, В.С. Пекшева Сибирский федеральный университет 660041 Россия, Красноярск, пр. Свободный, д. 79ru
267-279
http://elib.sfu-kras.ru:8080/bitstream/2311/929/1/14_%D0%9A%D0%B0%D1%8F%D1%87%D0%B5%D0%B2%D0%B0.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record