• русский
    • English
  • English 
    • русский
    • English
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2009 2 (2)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2009 2 (2)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    International Project-based Educational Functions Developing Scientific, Infrastructural and Professional Competences of the Researchers Involved

    Thumbnail
    View/Open:
    13_Эдвардс.pdf (456.5 Kb)
    URI (for links/citations):
    http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/928
    Author:
    Edwards, Natalie M.
    Н.М. Эдвардс
    Date:
    2009-05
    Abstract:
    The academic capitalism has inspired advanced requirements to academicians and researchers, globally. To meet them, both universities and R&D organizations have to modify paradigmatically and to prepare their researchers to efficient and economically expedient R&D work. Appropriate competences may be achieved in formal, non-formal and informal education frameworks. This paper considers an informal-based approach to the development of researchers’ infrastructural and professional competences through involvement to international projects and thus, their educational functions.
     
    «Академический капитализм» предъявляет повышенные требования к ученым и исследователям во всем мире. Чтобы им соответствовать, университеты и научные организации вынуждены меняться коренным образом и готовить своих ученых к эффективной и экономически целесообразной научно-технической деятельности. Соответствующие компетенции могут быть сформированы в формальном, неформальном и информальном образовании. В данной работе рассмотрены подходы неформального образования для формирования инфраструктурных и профессиональных компетенций ученого посредством его включения в международные проекты и, соответственно, образовательные функции проектной деятельности.
     
    Collections:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2009 2 (2) [15]
    Metadata:
    Show full item record

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV