• русский
    • English
  • English 
    • русский
    • English
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2009 2 (1)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2009 2 (1)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ethical Education Innovations: Ethic-Project Work in the Sphere of Commercial Business-Education

    Thumbnail
    View/Open:
    07_Viktoruk.pdf (416.9 Kb)
    URI (for links/citations):
    http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/895
    Author:
    Viktoruk, Elena N.
    Chebotarev, Efim V.
    Е.Н. Викторук
    Е.В.Чеботарев
    Date:
    2009-03
    Abstract:
    In the given article we consider the conditions and perspectives of development of ethical types of «know-how» (and first of all, ethic-project works), basing on the many years’ working experience of LLC SDH, the «Training Hall» project (Krasnoyarsk). Ethical education innovations are analyzed with a due consideration of global change of the education paradigm, of today’s moral peculiarities of «high modern» and specifics of the Russian society’s moral, where traditional, re-traditional, rational and post-rational types of moral interrelate with each other in a complex way. Authors describe one of the least researched segments of «the ethic-educative services market» – additional corporative commercial education. They reveal certain difficulties in new values formation (including the moral ones), and, as an example, we present our ethic-educative «product» «The Management of Involvement».
     
    Представлены условия и перспективы развития этических «ноу-хау» (прежде всего, этико-проектной работы) на основе многолетнего опыта работы ООО SDH, проект «ТренингХолл» (г.Красноярск). Инновации в этическом образовании проанализированы с учетом глобальной смены образовательной парадигмы, особенностей современной морали «высокого модерна» и специфики морали российского социума, где сложно взаимодействуют традиционная, ре-традиционная, рациональная и пострациональная мораль. Авторы описывают один из наименее исследованных сегментов «рынка этико-образовательных услуг» - корпоративное коммерческое дополнительное образование. Выявлены сложности формирования новых ценностей (в том числе и моральных) В качестве примера представлен этико-образовательный «продукт» «Управление вовлеченностью».
     
    Collections:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2009 2 (1) [12]
    Metadata:
    Show full item record

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Универсалии и прагматика как содержательные ориентиры современного этического образования 

      Viktoruk, Elena N.; Викторук, Е.Н.; Ardykova, Olga S.; Ардюкова, О.С. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2013-06)
      The present article analyzes the substantial change in the content of ethical courses under shift of educational paradigms. On the data of the questionnaire survey of four groups of students, the authors of the article ...
    • Tolerance Issues in Russian Schools 

      Yamburg, Evgeny A.; Ямбург, Е.А. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2019-02)
      The principal of the well-known Moscow school, Academician of the Russian Academy of Education, reflects on the moral lessons of history, the problem of their educational impact on the modern young generation, the teacher’s ...
    • Ценности инновационной деятельности для студентов, экспертов и предпринимателей Красноярска: желаемый идеал, надежды и реальность 

      Москвич, Ю.Н.; Moskvich, Yury N.; Викторук, Е.Н.; Viktoruk, Elena N. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2011-11)
      The end of the 20th century has changed the world pattern dramatically. A new division of labor has appeared as well as the need for innovative growth of many branches of economy has intensified. All these changes have ...
    • Two Worlds, Two Languages, Two Semantics, Two Linguistic Principles of Compositionality, and Two Kinds of Nonsenses (Criticizing Wittgenstein’s philosophy of morals and of metaphysics by means of discrete mathematical modeling a formal-ethical aspect of his worldview) 

      Lobovikov, Vladimir O.; Лобовиков, В.О. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2015-05)
      The paper represents a systematical critique of Wittgenstein’s attitude to semantics of the natural language of ethics and metaphysics. The critique is implemented by means of a discrete mathematical simulation of the ...
    • Axiology and Agathology 

      Shokhin, Vladimir K.; Шохин, В.К. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2020-08)
      From the very beginning, attention is given to the fact that, being introduced at the very beginning of the 20th century, the axiology term, meaning the doctrine of values, almost immediately led to a boom in the development ...

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV