• русский
    • English
  • English 
    • русский
    • English
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2012 5 (11)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2012 5 (11)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Сущность подросткового возраста и его проектирование в образовательном пространстве

    Thumbnail
    View/Open:
    12_Nevepashina.pdf (575.8 Kb)
    URI (for links/citations):
    http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/3116
    Author:
    Новопашина, Л.А.
    Novopashina, Larisa A.
    Date:
    2012-12
    Abstract:
    In the given paper the author considers the specifics of adolescence and the methods of its nature and content. A particular focus is possible designing and cultural design of this period in human life. The social situation of development is a unit of content and design, which allows us to represent analytically the dynamics of the age and design of educational environment. A special tool, which influences the design of the educational environment as a development environment, is the assessment and measurement of educational outcomes.
     
    В данной статье автором рассматривается специфика подросткового возраста и методы исследования его сущности и содержания. Особым фокусом являются возможные условия проектирования и культурного оформления этого периода в жизни человека. Социальная ситуация развития и выступает такой содержательной и конструкторской единицей, которая позволяет аналитически представлять динамику возраста и конструировать образовательное пространство развития. Особым инструментальным средством, влияющим на проектирование образовательной среды как среды развития, является оценка и измерение образовательных результатов.
     
    Collections:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2012 5 (11) [17]
    Metadata:
    Show full item record

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV