U-LEARNING - ПОВСЕМЕСТНОЕ ЭЛЕКТРОННОЕ ОБУЧЕНИЕ В XXI ВЕКЕ: НА ПУТИ К КОННЕКТИВИЗМУ И СМАРТ-ОБРАЗОВАНИЮ
U-LEARNING – UBIQUITOUS ELECTRONIC LEARNING IN THE 21ST CENTURY: ON THE WAY TO A KONNEKTIVISM AND SMART-EDUCATION
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/30682Author:
Симонова, А. Л.
Ломаско, П. С.
Simonova, A.
Date:
2016-04-14Bibliographic Citation:
Симонова, А. Л. U-LEARNING - ПОВСЕМЕСТНОЕ ЭЛЕКТРОННОЕ ОБУЧЕНИЕ В XXI ВЕКЕ: НА ПУТИ К КОННЕКТИВИЗМУ И СМАРТ-ОБРАЗОВАНИЮ / А. Л. Симонова, П. С. Ломаско // I Международная научная конференция в рамках IV Международного научно-образовательного форума «Человек, семья и общество: история и перспективы развития» «Информатизация образования и методика электронного обучения», сборник материалов [Электронный ресурс]. — Красноярск: Сибирский федеральный ун-т, 2016. — Режим доступа: http://conf.sfu-kras.ru/it-edu/participant/15011, свободный.Abstract:
В статье описываются современные тенденции изменений в области информационных технологий с позиций их потенциала для реализации моделей электронного и смешанного обучения в высшей школе. Раскрываются направления совершенствования образовательного процесса путем включения неформальных и информальных видов учебной деятельности. Приводятся характеристики современного этапа развития интернет-технологий, основ коннективизма как теории обучения в постиндустриальном обществе с проекцией на идеи повсеместного электронного обучения и смарт-образования. In article current trends of changes in area of information technologies from positions of their potential for realization of models of the electronic learning and blended education at the high school are described. The directions of improvement of educational process by inclusion non-formal and the informal of types of educational activity reveal. Characteristics of the present stage of development of Internet technologies, connectivism bases as theories of education are provided in post-industrial society with a projection to ideas of ubiquitous learning and smart- education.
Collections:
Metadata:
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Eportfolio Technology in Evaluation of Students’ Formal, Non-Formal and Informal Learning, Accreditation of Educational Programs and Development of E-Learning in a Federal University
Безызвестных, Е. А.; Смолянинова, О. Г. (2016-03) -
EPORTFOLIO TECHNOLOGY IN EVALUATION OF STUDENTS' FORMAL, NON-FORMAL AND INFORMAL LEARNING, ACCREDITATION OF EDUCATIONAL PROGRAMS AND DEVELOPMENT OF E-LEARNING IN A FEDERAL UNIVERSITY
Смолянинова, Ольга Георгиевна; Безызвестных, Екатерина Анатольевна (2016-10) -
УПРАВЛЕНИЕ BLENDED LEARNING В УНИВЕРСИТЕТЕ
Андрюшкова, О. В.; Andryushkova, O. V. (Сибирский федеральный университет, 2016-04-14)Аннотация: в докладе рассматривается опыт применения комбинированного обучения в преподавании естественнонаучных и педагогических дисциплин по образовательным программам высшей школы. Показано, что в соответствии с ... -
Organizing Blended Learning for Students on the Basis of Learning Roadmaps
Nadezhda M. Andreeva; Ivan P. Artyukhov; Elena G. Myagkova; Nikolay I. Pak; Zhamilya K. Akkasynova (2018)The relevance of the problem of organizing blended learning for students is related to the sharpening contradiction between the high potential of this educational technology and the poor methodological elaboration of its ... -
Developing Language Competency of University Teachers to Implement Content and Language Integrated Learning (CLIL) in a Regional University: Challenges and Prospects
Godzhaeva, Natalia S.; Logunov, Timur A.; Годжаева, Н.С.; Логунов, Т.А. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2015-11)A fundamental flaw in FL training is the fact that it is based either mostly on the principles of General Language, thus leaving graduates unprepared for their occupational-specific language needs, or predominantly ...