• русский
    • English
  • English 
    • русский
    • English
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2014 7 (12)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2014 7 (12)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Supra-Situational Approach as Basis for Creative Professional Thinking

    Thumbnail
    View/Open:
    24_Kashapov.pdf (329.2 Kb)
    URI (for links/citations):
    http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/16584
    Author:
    Kashapov, Mergalias M.
    Кашапов, М.М.
    Date:
    2014-12
    Abstract:
    Problem of diagnosis and formation of creative professional thinking is one of the fundamental problems in educational psychology. Creativity plays an important role in professional activities, so a low level of development of design expertise does not allow to produce effective strategies and methods of teaching activities, leading to the selection of incorrect, non-constructive ways of behavior is not conducive to the realization of its activities and, as a consequence, leads to stagnation professional educator. The article presents a study on the solution of the important psychological and pedagogical issues – identify, describe, diagnosis and as a basis for the formation of suprasituational creative professional thinking. The article proves that the teaching activities suprasituational mindset teacher acts leading, core competencies, without which the implementation of the educational process at a high level
     
    Проблема диагностики и формирования творческого профессионального мышления является одной из фундаментальных проблем в педагогической психологии. Творческие способности играют важную роль в профессиональной деятельности, поэтому низкий уровень сформированности креативной компетентности не позволяет продуцировать эффективные стратегии и способы педагогической деятельности, приводит к выбору некорректных, неконструктивных способов поведения, не способствует осознанию своей деятельности и, как следствие, приводит к профессиональной стагнации педагога. В статье представлено исследование, посвященное решению важной психолого-педагогической проблемы – выявлению, описанию, диагностике и формированию надситуативности как основы творческого профессионального мышления. В статье обосновывается, что в педагогической деятельности надситуативный тип мышления учителя выступает ведущей, ключевой компетенцией, без которой невозможно осуществление педагогического процесса на высоком уровне
     
    Collections:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2014 7 (12) [22]
    Metadata:
    Show full item record

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV