Показать сокращенную информацию

Zholchieva, Aelitaen
Zholchieva, Ainuruen
Жолчиева, А.ru_RU
Жолчиева, А.ru_RU
2022-08-01T04:22:07Z
2022-08-01T04:22:07Z
2022-09
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/148213
Teachers’ motivation and encouragement is considered as one of the priority areas in the Education Development Strategy of the Ministry of Education and the Science of the Kyrgyz Republic. At the same time, teachers claim that the specified salary structure, benefits, and working conditions do not meet their basic needs. In this study we`ve tried to determine the extent to which teachers’ expectations and needs correspond to their constructive, organizational, and communicative components of professional activity and their implementation. The results of the study revealed that the teachers in schools are not happy with the distribution of responsibilities among them. Apart from these facts the teachers express overall satisfaction with their work. For instance, they are satisfied with the working conditions, teaching load, and the professional development opportunities proposed by the administration. Moreover, many teachers expressed their respect for the profession itself. The insights of the study can be further researched in detailsen
Мотивация и поощрение учителей рассматривается как одно из приоритетных направлений в Стратегии развития образования Министерства образования и науки Кыргызской Республики. В то же время учителя утверждают, что указанная структура заработной платы, льготы и условия труда не соответствуют их базовым потребностям. В данном исследовании мы попытались определить, насколько ожидания и потребности педагогов соответствуют конструктивным, организационным и коммуникативным компонентам профессиональной деятельности и их реализации. Результаты исследования выявили, что учителя в школах недовольны распределением обязанностей между ними, хотя выражают общее удовлетворение своей работой. Например, их устраивают условия труда, преподавательская нагрузка, возможности профессионального развития, предлагаемые администрацией. Более того, многие педагоги выразили уважение к самой профессии. Выводы исследования могут быть дополнительно исследованы в деталяхru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
teacher well-beingen
teacher job satisfactionen
school teachersen
scheduling programen
самочувствие учителяru_RU
удовлетворенность учителя работойru_RU
школьные учителяru_RU
программа планированияru_RU
Kyrgystan School Teachers’ Motivation and Well Beingen
Мотивация и поощрение школьных учителей Кыргызстанаru_RU
Journal Articleen
Zholchieva, Aelita: American University in Central Asia Bishkek, Kyrgyzstan; info.alatoo@edu.kgen
Zholchieva, Ainuru: International Ala-Too University Bishkek, Kyrgyzstanen
Жолчиева, А.: Американский университет в Центральной Азии Кыргызстан, Бишкекru_RU
Жолчиева, А.: Международный Университет Ала-Тоо Кыргызстан, Бишкекru_RU
1320–1328ru_RU
10.17516/1997-1370-0931
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences; 2022 15 (9)en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию