Kyrgystan School Teachers’ Motivation and Well Being
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/148213Автор:
Zholchieva, Aelita
Zholchieva, Ainuru
Жолчиева, А.
Жолчиева, А.
Дата:
2022-09Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences; 2022 15 (9)Аннотация:
Teachers’ motivation and encouragement is considered as one of the priority areas in the Education Development Strategy of the Ministry of Education and the Science of the Kyrgyz Republic. At the same time, teachers claim that the specified salary structure, benefits, and working conditions do not meet their basic needs. In this study we`ve tried to determine the extent to which teachers’ expectations and needs correspond to their constructive, organizational, and communicative components of professional activity and their implementation.
The results of the study revealed that the teachers in schools are not happy with the distribution of responsibilities among them. Apart from these facts the teachers express overall satisfaction with their work. For instance, they are satisfied with the working conditions, teaching load, and the professional development opportunities proposed by the administration. Moreover, many teachers expressed their respect for the profession itself. The insights of the study can be further researched in details Мотивация и поощрение учителей рассматривается как одно
из приоритетных направлений в Стратегии развития образования Министерства
образования и науки Кыргызской Республики. В то же время учителя утверждают,
что указанная структура заработной платы, льготы и условия труда не соответствуют
их базовым потребностям. В данном исследовании мы попытались определить,
насколько ожидания и потребности педагогов соответствуют конструктивным,
организационным и коммуникативным компонентам профессиональной
деятельности и их реализации.
Результаты исследования выявили, что учителя в школах недовольны распределением
обязанностей между ними, хотя выражают общее удовлетворение своей работой.
Например, их устраивают условия труда, преподавательская нагрузка, возможности
профессионального развития, предлагаемые администрацией. Более того, многие
педагоги выразили уважение к самой профессии. Выводы исследования могут быть
дополнительно исследованы в деталях
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
К вопросу подготовки будущего учителя информатики к профессиональной деятельности в условиях глобализации учебного процесса
Аккасынова, Ж. К.; Akkassynova, Z. K. (Сибирский федеральный университет, 2016-04-14)В статье рассматривается вопрос профессиональной подготовки будущего учителя информатики: современное состояние, тенденции развития. Описаны возможности современных подходов глобализации учебного процесса в условиях ... -
Training Elementary School Teacher in Accordance with Professional Standard for Teachers
Иманова, О. А.; Смолянинова, О. Г.; Достовалова, Е. В.; Аронов, А. М.; Назаренко, Е. М. (2015-11)The work describes a module in “Mathematics, IT and Natural Sciences” for bachelor’s degree program in Education and Pedagogical Science (major fields of study: Psychological and Pedagogical Education). The basic research ... -
РАЗВИТИЕ ИКТ-КОМПЕТЕНТНОСТИ ПЕДАГОГА В УСЛОВИЯХ «УЧИТЕЛЬ-ЦЕНТРИРОВАННОЙ» МОДЕЛИ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ
Фадеева, О. А.; Симонова, А. Л.; Fadeeva, O. A.; Simonova, A. L. (Сибирский федеральный университет, 2016-04-14)В материалах тезиса обсуждается проблемы формирования и развития ИКТ-компетентности у педагогов. Обосновывается необходимость разработки методической системы курса повышения квалификации на основе «Учитель-центрированной» ... -
Efficiency of the Professional Development of a Teacher in the System of Further Training: Analysis of Educational Teachers’ Needs
Petrova, Svetlana O.; Петрова, С. О. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2021-09)The purpose of the study is to determine the optimal type of training in the course of teachers’ professional development and to identify the expected results of this process. A questionnaire survey of secondary school ...