• русский
    • English
  • English 
    • русский
    • English
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2020 13 (11)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2020 13 (11)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Methodological Approach to Forming Criteria for Selecting Food Products for Territorial Branding

    Thumbnail
    View/Open:
    15_Butova.pdf (685.2 Kb)
    DOI:
    10.17516/1997-1370-0692
    URI (for links/citations):
    http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/137755
    Author:
    Butova, Tatiana G.
    Demakova, Evgenia A.
    Ulina, Svetlana L.
    Egoshina, Olga L.
    Mutovin, Sergey I.
    Danilina, Elena P.
    Бутова, Т.Г.
    Демакова, Е.А.
    Улина, С.Л.
    Егошина, О.Л.
    Мутовин, С.И.
    Данилина, Е.П.
    Date:
    2020-11
    Journal Name:
    Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2020 13 (11)
    Abstract:
    Modern trends in consumer behaviour and the new business environment in Russian regions and territories focused on local food production have led to increased attention to territorial branding. At the same time, there are virtually no scientific justifications for territorial branding of food products, which has resulted in a lack of methodological recommendations for product branding by local producers and, consequently, in the inefficient practical solutions as regards territorial branding concepts. The lack of a territorially relevant definition of product branding and criteria for selecting food products for branding turned the authors to their own interpretations based on theoretical research. The testing of the methodical approach coupled with empirical research provided evidence of the correctness of the approach selected and the criteria for consumers’ preferences in choosing food products, in particular, certain groups of food products manufactured in Krasnoyarsk
     
    Современные тренды потребительского поведения и новые условия хозяйствования в регионах и территориях России с акцентом на развитие местного производства пищевых продуктов обусловили рост внимания к территориальному брендированию. Между тем вопросам территориального брендирования пищевых продуктов практически не уделяется научного обоснования, что привело к отсутствию методических рекомендаций к товарному брендированию пищевых продуктов местных производителей, а следовательно, и неэффективности практических решений в реализации Концепций брендинга территорий. Отсутствие релевантного к территориям определения понятия товарного брендирования и критериев выбора пищевых продуктов для брендирования позволило авторам на основе теоретического исследования дать свою трактовку понятия «территориальное брендирование пищевой продукции», определить критерии отбора пищевых продуктов для территориального брендирования и предложить эталонную модель бренда пищевого продукта. Апробация методического подхода на основе эмпирического исследования обеспечила доказательность его правильности, а также предпочтений потребителей при выборе пищевых продуктов и, в частности, отдельных групп пищевых продуктов красноярских производителей
     
    Collections:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2020 13 (11) [15]
    Metadata:
    Show full item record

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Approaches to Modelling Territorial Brand 

      Butova, Tatiana G.; Krotova, Irina V.; Demakova, Evgenia A.; Iakovleva, Ekaterina Iu.; Morgun, Vasily N.; Бутова, Т.Г.; Кротова, И.В.; Демакова, Е.А.; Яковлева, Е.Ю.; Моргун, В.Н. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2019-12)
      Strategic goals of stable development of territories of all levels at the expense of producing competitive goods and increase in export potential of regional producers, as well as the need to improve quality of life, ...
    • Роль консументов в динамике пищевых цепей и функционировании водных экосистем 

      Голубков, С.М.; Golubkov, Sergey M. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2013-12)
      Приведен обзор исследований роли консументов в формировании структуры и функционировании экосистем. Рассмотрено влияние рыб и других позвоночных хищников на структуру и продуктивность сообществ зоопланктона и зообентоса, ...
    • Regional Trade as a Factor of Territorial Food Market Development 

      Shcherbenko, Eva V.; Kuimov, Vasiliy V.; Щербенко, Е.В.; Куимов, В.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2017-12)
      The article presents the analysis of the state of the food trade sphere in Russia. It gives an estimation of retail trade in food products of the Krasnoyarsk Territory and reveals the trends of the development of retail ...
    • Разработка способа получения пищевых волокон из соломы пшеницы и шелухи овса 

      Кузнецов, Б.Н.; Kuznetsov, Boris N.; Данилов, В.Г.; Danilov, Vladimir G.; Яценкова, О.В.; Yatsenkova, Olga V.; Ибрагимова, Е.Ф.; Ibragimova, Ekaterina F.; Иванченко, Н.М.; Ivanchenko, Natalia M. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2009-05)
      Установлено влияние условий осуществления процесса каталитической делигнификации со- ломы пшеницы и шелухи овса смесью уксусной кислоты и пероксида водорода на выход и со- став получаемых волокнистых продуктов (ВП). ...
    • Dynamics of Residents’ Identity in the Krasnoyarsk Territory Settlements as a Basis For the Region’s Brand (2010-2014) 

      Nemirovsky, Valentin G.; Немировский, В.Г. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2015-04)
      Processes of modernization and new industrialization of the country in the current financial and economic crisis are regionally differentiated. Absolute priority in these processes is given to regions with clearly marked ...

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV