Approaches to Modelling Territorial Brand
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/128395Автор:
Butova, Tatiana G.
Krotova, Irina V.
Demakova, Evgenia A.
Iakovleva, Ekaterina Iu.
Morgun, Vasily N.
Бутова, Т.Г.
Кротова, И.В.
Демакова, Е.А.
Яковлева, Е.Ю.
Моргун, В.Н.
Дата:
2019-12Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2019Аннотация:
Strategic goals of stable development of territories of all levels at the expense of producing
competitive goods and increase in export potential of regional producers, as well as the
need to improve quality of life, have justified the necessity of using effective technologies
for territory branding, which, in turn, requires theoretic solution of some scientific
problems in terminological and instrumental areas of knowledge. Current problems
of the regional branding as the branding of special areas have got less attention than national
and regional branding, which has led to the lack of common concepts and continuation
of terminological discussions, and also searching for universal model of the regional
branding. Researches done by the specialists in this area have allowed us to know their
views on the definition of the term “regional branding” in relation to the need to develop
structural models of brands (different for different regions), to consider commodity
brands as preferrable constituent parts of regional brands, to develop integrated model
of consumer values which form preferences in selection of food products of well-known
brands and brands of local producers. In the conclusion of the present work there is a list
of problems to be solved in future studies through interdisciplinary approaches Стратегические цели обеспечения устойчивого развития территорий всех уровней
за счет производства конкурентоспособных товаров и роста экспортного потенциала
региональных производителей, а также обеспечения качества жизни населения
актуализировали необходимость использования эффективных технологий
брендинга территорий, что требует теоретического решения ряда научных проблем
в терминологической и инструментальной области знаний. Между тем вопросам
регионального брендинга как брендинга особенных территорий уделяется меньше
внимания, чем национальному и городскому брендингу, что привело к отсутствию
общепринятых понятий и продолжению терминологических дискуссий,
а также к поиску универсальной модели регионального бренда. Проводимые
авторами в данной области исследования позволили обозначить свою позицию
по определению понятия «региональный бренд» по отношению к необходимости
разработки дифференцированных к особенностям регионов структурных моделей
брендов, к определению товарных брендов как приоритетных базовых компонентов
региональных брендов, к разработке интегрированной модели ценностей
потребителей, формирующих предпочтения при выборе пищевых продуктов
известных брендов и брендов местных производителей, а также предоставили
возможность сформулировать проблемы для решения в будущих исследованиях
на основе междисциплинарных подходов
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Approaches to Modelling Territorial Brand
Бутова, Т. Г.; Кротова, И. В.; Демакова, Е. А.; Яковлева, Е. Ю.; Моргун, В. Н. (2020)Abstract. Strategic goals of stable development of territories of all levels at the expense of producing competitive goods and increase in export potential of regional producers, as well as the need to improve quality of ... -
Approaches to Modelling Territorial Brand
Бутова, Татьяна Георгиевна; Кротова, Ирина Владимировна; Демакова, Евгения Александровна; Яковлева, Екатерина Юрьевна; Моргун, Василий Николаевич (2020)Strategic goals of stable development of territories of all levels at the expense of producing competitive goods and increase in export potential of regional producers, as well as the need to improve quality of life, have ... -
Dynamics of Residents’ Identity in the Krasnoyarsk Territory Settlements as a Basis For the Region’s Brand (2010-2014)
Nemirovsky, Valentin G.; Немировский, В.Г. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2015-04)Processes of modernization and new industrialization of the country in the current financial and economic crisis are regionally differentiated. Absolute priority in these processes is given to regions with clearly marked ... -
Internet-Heuristics in Translation of Branding Terminology
Chistova, Elena V.; Чистова, Е.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2013-12)This article describes the algorithm of translating special texts in the field of branding with implementation of Internet-heuristics methods. The author explains the urgency studying the terminology of branding, reveals ... -
МОТИВИРОВАННОСТЬ И ДЕМОТИВИРОВАННОСТЬ ТЕРМИНОЛОГИЧЕСКОЙ ЕДИНИЦЫ В ПЕРЕВОДЕ (НА МАТЕРИАЛЕ ТЕРМИНОСИСТЕМЫ BRANDING)
Чистова, Е. В. (Сибирский федеральный университет, 2011)