Показать сокращенную информацию

Семенова, Е. В.
Ростова, М. Л.
Казанцева, Я. Н.
Немчинова, Н. В.
Васичева, А. Н.
Маринина, А. Е.
2020-01-20T08:02:00Z
2020-01-20T08:02:00Z
2018-12
Семенова, Е. В. Academic Student Theatre in English in a Pedagogical University: Specifics and Opportunities to Meet With the “Different” Culture [Текст] / Е. В. Семенова, М. Л. Ростова, Я. Н. Казанцева, Н. В. Немчинова, А. Н. Васичева, А. Е. Маринина // The Journal of Social Sciences Research. — 2018. — Т. 5 (№ 5). — С. 479-484
https://arpgweb.com/journal/journal/7/special_issue
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/129620
Текст статьи не публикуется в открытом доступе в соответствии с политикой журнала.
The article presents an analysis of the experience in the creation of academic student theatre in English at Lesosibirsk School of Education − SibFU Branch. The materials of the research are theoretical categories of the research problem and experimental data obtained in the course of the work. It has been proved that the academic student theatre has its own specifics, which is due to both the originality of non-professional theatre as a whole, and the essential characteristics of higher professional pedagogical education. The article presents the facts confirming the effectiveness and expediency of the academic theatre in English in the system of higher pedagogical education. The implemented Methods of the research consist of questionnaires, content analysis and interpretation allowed ensuring the validity of the work. The purpose of the work is to identify the specifics of this kind of theatre and identify opportunities for theatre participants and spectators in the context of a meeting with the “different” culture. Moreover, the essential difference between professional and non-professional theatre in terms of goal-setting, functions and results is revealed. В статье представлен анализ опыта работы по созданию учебного студенческого театра на английском языке в Лесосибирском педагогическом институте – филиале Сибирского федерального университета. Цель работы − выявление специфики такого рода театра и определение возможностей для участников театра и зрителей в контексте встречи с «иной» культурой. Раскрыта сущностная разница между профессиональным и непрофессиональным театром в плане целеполагания, функций и результатов. Материалами исследования стали теоретические категории проблемы исследования и экспериментальные данные, полученные в ходе работы. Доказано, что учебный студенческий театр имеет свою специфику, которая обусловлена как своеобразием непрофессионального театра в целом, так и сущностными характеристиками высшего профессионального педагогического образования. Методы проведения исследования: анкетирование, контент-анализ и интерпретация позволили обеспечить валидность проведенной работы. В статье приводятся факты, подтверждающие эффективность и целесообразность деятельности учебного театра на английском языке в системе высшего педагогического образования.
Professional and amateur theatre
Academic student theatre in English
“Different” culture
профессиональный и любительский театр
учебный студенческий театр на английском языке
«иная» культура
Academic Student Theatre in English in a Pedagogical University: Specifics and Opportunities to Meet With the “Different” Culture
Journal Article
Journal Article Preprint
479-484
14.35.07
2020-01-20T08:02:00Z
10.32861/jssr.spi5.479.484
Лесосибирский педагогический институт — филиал СФУ
Кафедра иностранных языков
The Journal of Social Sciences Research
Q3


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию