Research on the influence of innovative technological activities of enterprises on the requirements towards marketer's competences
URI (для ссылок/цитирований):
https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/497/1/012100/pdfhttps://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/128901
Автор:
Васильева, Зоя Андреевна
Карпычева, Ольга Вячеславовна
Филимоненко, Ирина Владимировна
Коллективный автор:
Институт управления бизнес-процессами и экономики
Кафедра маркетинга
Кафедра экономики и управления бизнес-процессами
Дата:
2019-04Журнал:
IOP Conference Series: Materials Science and EngineeringКвартиль журнала в Scopus:
без квартиляКвартиль журнала в Web of Science:
без квартиляБиблиографическое описание:
Васильева, Зоя Андреевна. Research on the influence of innovative technological activities of enterprises on the requirements towards marketer's competences [Текст] / Зоя Андреевна Васильева, Ольга Вячеславовна Карпычева, Ирина Владимировна Филимоненко // IOP Conference Series: Materials Science and Engineering: Materials Science and Engineering. — 2019. — Т. 479 (№ 1). — С. 012100Аннотация:
Abstract. The aim of the study is to substantiate the relationship between the parameters of the demand for professional competence of marketers and various factors of innovation and technological activity of enterprises allowing more accurate determination of composition of professional, personal competencies and non-traditional requirements for job seekers. To achieve this goal, the authors identify the factors leading to the change in requirements for professional competencies of marketers including the level of innovation and technological activity of enterprises, the technological level of production, the scale and size of the organization, the place of organization in the production and technological chain formed along the product life cycle. Based on comparative analysis of innovation activity statistics, conclusions are made about significant differences in this kind of activity levels in the sectors of the region's economy. In order to determine the requirements that employers impose on job seekers in the field of marketing, a study was conducted. The results of the study can be used by educational institutions to adapt training programs and retraining of professional staff to the needs of promising commodity markets and labor markets.
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Методика оценки уровня компетентности выпускников интегрированной системы обучения и педагогические технологии для его повышения
Лукьяненко, М.В.; Lukyanenko, Michail V.; Чурляева, Н.П.; Churlyaeva, Natalya P. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2010-06)На примере рассмотрения некоторых аспектов эволюции высшего учебного заведения, известного в настоящее время как Сибирский государственный аэрокосмический универ- ситет, исследуются изменения в интегрированной системе ... -
Professional Competences of Physical Education Teachers: Structural and Component Analysis
Yanova, Marina G.; Yanov, Vladimir V.; Kravchenko, Sergey V.; Vetrova, Irina V.; Янова, М.Г.; Янов, В.В.; Кравченко, С.В.; Ветрова, И.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2019-12)The article reveals the essence of the competency-based method in education and understanding of competence in general. The article examines the features of professional competence in general and professional competences ... -
Development of Bachelor`S Physical Culture Competences
Manzheley, Irina V.; Cherniakova, Svetlana N.; Манжелей, И.В.; Чернякова, С.Н. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-07)The subject of the research is to find ways for improving physical education of students in accordance with the current challenges based on the competence-building approach. The purpose of the paper is to develop a structure ... -
Modern Managers Training in the Context of Competence Approach
Храмова, Л. Н.; Цахаева, А. А.; Посохова, А. В.; Лавров, Е. А.; Литвишков, В. М.; Вилкова, А. В. (2018-05)Despite the allocation of entrepreneurial competencies in a separate area of emerging professional competencies in the third generation in the Federal State Educational Standards (FSES), which should be mastered by future ... -
Некоторые пробелы в компетентности начинающего юриста
Шевченко, И.А.; Shevchenko, Ilya A. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2013-01)Фиксируются основные пробелы в профессиональной юридической компетентности студентов юридических вузов и начинающих юристов, указываются возможные причины этих пробелов, предлагается вариант решения соответствующей проблемы.