Author | Zhitenev, Alexander A. | en |
Author | Житенев, А.А. | ru_RU |
Accessioned Date | 2018-03-30T02:42:51Z | |
Available Date | 2018-03-30T02:42:51Z | |
Issued Date | 2018-03 | |
URI (for links/citations) | https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/70760 | |
Abstract | The article deals with theoretical approaches to the analysis of the new in literature and substantiates the idea that the most important aspects of newness are emotional community, projective model and sensitivity. The options for interpretation of the new in modern Russian literature are researched on the basis of the literary-critical articles by A. Narinskaia and G. Dashevsky | en |
Abstract | В статье рассматриваются теоретические подходы к анализу новизны в литературе и обосновывается мысль о том, что важнейшими аспектами нового являются рецептивное сообщество, проективность и модель чувствительности. Варианты концептуализации нового
в современной русской литературе рассмотрены на примере литературно-критических статей А. Наринской и Г. Дашевского | ru_RU |
Language | en | en |
Publisher | Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University | en |
Subject | newness | en |
Subject | theory of literature | en |
Subject | community | en |
Subject | affectivity | en |
Subject | project | en |
Subject | новое | ru_RU |
Subject | теория литературы | ru_RU |
Subject | сообщество | ru_RU |
Subject | аффективность | ru_RU |
Subject | проект | ru_RU |
Title | “The New” as a Theoretical Problem and Contemporary Literary Context | en |
Alternative Title | «Новое» как теоретическая проблема и современный литературный контекст | ru_RU |
Type | Journal Article | en |
Contacts | Zhitenev, Alexander A.: Voronezh State University 1 Universitetskaya pl., Voronezh, 394018, Russia; superbia@mail.ru | en |
Contacts | Житенев, А.А.: Воронежский государственный университет Россия, 394018, Воронеж, Университетская пл., 1 | ru_RU |
Pages | 511-521 | ru_RU |
Journal Name | Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2018 11 (3) | en |