Show simple item record

Куэнка, Ф.Р.ru
Cuenca, Francisco R.en
2013-01-06T11:08:12Z
2013-01-06T11:08:12Z
2012-12en
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/3235
Данная статья основана на личном опыте члена координационной команды Полилингвальной образовательной программы (Plurilingual Education Programme (PEP)) в школе образования университета г. Кадис (Испания). Была проведена работа с группой из 23 преподавателей, 13 различных предметов и 3 целевых языков: английского, французского и немецкого. Главной целью проекта было преподать методологический подход предметно-языкового интегрированного обучения (CLIL). В работе отображены некоторые коммуникативные стратегии, типичные для вышеобозначенного подхода, и их преимущества.ru
This paper is based on my experience as a member of the coordinating team of the Plurilingual Education Programme (PEP) at the School of Education, Universidad de Cadiz (Spain). We have been working with a group of 23 subject-matter teachers belonging to up to 13 content areas and three target languages: English, French and German. The main purpose of the project was to train lectures on the CLIL (Content and Language Integrated Learning) methodological approach. We have focused our training on content and communication (based on Coyle (1999)’s four C’s framework) with an emphasis on constructing the communicative channels appropriate to convey content with language as a medium of communication, not as an aim itself. As communicative exchanges will be between non-native teachers and non-native students, teachers have been trained on some communicative strategies typical of the CLIL approach in order to improve the teachers’ communicative competence. In this paper, some of these strategies and their benefits will be depicted : using the foreign language as the language of communication in the class, improving clarity of speech, enhancing oral interaction with/among students, visual aids, rephrasing, reformulating, redundancy or content reduction are amongst the most essential strategies to improve communicative exchanges in bilingual settings.en
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
2012 5 ( 12 )en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences.en
communicationen
communicative strategiesen
communicative competenceen
oral interactionen
teacher trainingen
коммуникацияen
коммуникативные стратегииen
коммуникативная компетенцияen
устная интеракцияen
обучение преподавателейen
Коммуникация как обучающая стратегия в билингвальном образованииru
Communication as a Teaching/Learning Strategy in Bilingual Educationen
Journal Article
Published Journal Article
Куэнка, Ф.Р.: Университет Кадиса, Испания Кампус Рио Сан Педро , пр. Сахарауи 11519 Пуэрто Реаль (Кадис), Испания , e-mail: paco.rubio@uca.esru
Cuenca, Francisco R.: Universidad de Cádiz (Spain) Campus Río San Pedro Avda , Saharaui, s/n, 11519 Puerto Real (Cádiz), Spain , e-mail: paco.rubio@uca.esen
1781-1789en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV