Показать сокращенную информацию

Фадеева, Н.Ю.ru
Fadeeva, Natalia U.en
2011-03-18T16:55:55Z
2011-03-18T16:55:55Z
2011-03en
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/2266
Статья посвящена подготовке переводчиков и месту системы оценивания в программах обучения переводчиков. Конструктивизм - популярная за рубежом философия в образовании - привнес новый взгляд на оценивание как инструмент повышения качества процесса обучения. На примере учебного плана и процедур оценивания, разработанных в Школе устного и письменного перевода (г. Монтерей, Калифорния), раскрывается потенциал альтернативных форм оценивания для формирования компетенций лингвиста-переводчика.ru
The issues considered in this article are related toassessmentin translators and interpreters training. Traditional tests in translators and interpreters education are found to be indirect, incomplete, imprecise and subjective. The shift to constructivism in education introduced the idea of «assessment for learning». A descriptive analysis of the developments in the assessments used at the Graduate School of Translation and Interpretation of the Monterey Institute of International Studies, California, reveals a tendency towards a more learner-centered education environment. The Y- track curriculum model, well-balanced formative, summative and ipsative assessments at different study periods, examination procedures, and introduction of alternative forms of assessment are the evidence of an ongoing process. The inclusion of alternative forms of assessment (such as a portfolio) can add depth and range to assessment regimes and foster the learners participation in the education process, ensuring the development of self-assessment skills that contribute towards a students life-long learning.en
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
2011 4 ( 3 )en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences.en
оцениваниеru
оценка качестваru
программа обученияru
подготовка переводчиковru
альтернативные формы оцениванияru
тестированиеru
экзаменru
портфолиоru
assessmenten
quality assuranceen
curriculum developmenten
interpreter and translator trainingen
alternative forms of assessmenten
testingen
examinationsen
portfolioen
Из зарубежного опыта оценивания уровня подготовки переводчиковru
An Analysis of Interpreter and Translator Training and Assessments Abroaden
Journal Article
Published Journal Article
Фадеева, Н.Ю. : Сибирский федеральный университет , Россия 660041, Красноярск, пр. Свободный, 82 , e-mail: fadeevan2001@inbox.ruru
Fadeeva, Natalia U. : Siberian Federal University , 79 Svobodny, Krasnoyask, 660041 Russia , e-mail: fadeevan2001@inbox.ruen
400-409en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию