Показать сокращенную информацию

Ayapbergenova, Gulsum S.en
Aplashova, Arna Zh.en
Bissembayeva, Nagima A.en
Assenova, Nazymgul S.en
Alimova, Solpan Zh.en
Аяпбергенова, Г. С.ru_RU
Аплашова, А. Ж.ru_RU
Бисембаева, Н. А.ru_RU
Асенова, Н. С.ru_RU
Алимова, Ш. Ж.ru_RU
2021-10-01T04:07:44Z
2021-10-01T04:07:44Z
2021-09
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/144194
The authors investigate the leading problem of the formation of future primary school teachers’ special competences in the process of professional training. This study was conducted to identify the initial level of special competences the future primary school teachers of Karaganda Buketov University have. The results of the study have shown that the students demonstrate a generally low level of formation of special competences, which can significantly complicate the process of improving the quality of training a future primary school teacher of a new type for the pedagogical activity in the 21st century. The study has revealed that the first-year students with low academic performance and lack of knowledge, skills and abilities necessary for future pedagogical activity have a low level of formation of the components of future primary school teachers’ special competences, which confirms our hypothesis. The article argues that the low level of special competencies of students cannot contribute to the successful formation of the professional competence of graduates of higher educational institutionsen
Авторы поднимают здесь ведущую проблему формирования специальных компетенций у будущих педагогов начальной школы в процессе профессиональной подготовки. Исследование было проведено для выявления базового уровня специальных компетенций студентов Карагандинского университета имени академика Е. Букетова. Результаты продемонстрировали в целом низкий уровень сформированности таких компетенций, что может существенно усложнить процесс повышения качества подготовки будущего педагога начальной школы нового типа в XXI веке. При этом первокурсники со слабой успеваемостью и отсутствием необходимых для предполагаемой педагогической деятельности знаний, умений и навыков имеют и низкий уровень сформированности компонентов специальных компетенций, что подтверждает нашу гипотезу. Вместе с тем недостаточный уровень специальных компетенций студентов не может способствовать успешному формированию профессиональной компетентности выпускников высших учебных заведений.ru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
special competenceen
future primary school teachersen
assessmenten
professional trainingen
modernization of educationen
специальная компетенцияru_RU
будущие учителя начальной школыru_RU
оценкаru_RU
профессиональная подготовкаru_RU
модернизация образованияru_RU
Assessment of the Development Level of Future Primary School Teachers’ Special Competences at the Universityen
Оценка уровня развития специальных компетенций будущих педагогов начальной школы в вузеru_RU
Journal Articleen
Ayapbergenova, Gulsum S.: Pavlodar Pedagogical University Pavlodar, Kazakhstan; ORCID: 0000-0002-4952-3289en
Aplashova, Arna Zh.: Pavlodar Pedagogical University Pavlodar, Kazakhstan; ORCID: 0000-0002-5736-6199en
Bissembayeva, Nagima A.: Pavlodar Pedagogical University Pavlodar, Kazakhstan; ORCID: 0000-0002-4369-3308en
Assenova, Nazymgul S.: Pavlodar Pedagogical University Pavlodar, Kazakhstan; ORCID: 0000-0002-6027-0809en
Alimova, Solpan Zh.: Pavlodar Pedagogical University Pavlodar, Kazakhstan; alimova@mail.ru; ORCID: 0000-0003-4254-1932en
Аяпбергенова, Г. С.: Павлодарский педагогический университет Казахстан, Павлодарru_RU
Аплашова, А. Ж.: Павлодарский педагогический университет Казахстан, Павлодарru_RU
Бисембаева, Н. А.: Павлодарский педагогический университет Казахстан, Павлодарru_RU
Асенова, Н. С.: Павлодарский педагогический университет Казахстан, Павлодарru_RU
Алимова, Ш. Ж.: Павлодарский педагогический университет Казахстан, Павлодарru_RU
1266–1276ru_RU
10.17516/1997-1370-0817
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences; 2021 14 (9)en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию