Показать сокращенную информацию

Лутошкина Виктория Николаевна
Коренева Вера Викторовна
2019-07-17T12:19:32Z
2019-07-17T12:19:32Z
2018
1609624X
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/111784
Статья из журнала. Научное издание.
Рассматривается модель организации работы с индивидуальными траекториями развития младших школьников в контексте решения задач по достижению планируемых результатов начального образования в соответствии с требованиями ФГОС НОО. Указаны недостатки существующей модели организации работы с индивидуальной траекторией развития младших школьников и предлагается новая модель, при которой обучающиеся занимают субъектную позицию по отношению к своим образовательным результатам. Показано преимущество новой модели и обозначены основные этапы работы. Представлены результаты апробации новой модели организации работы с индивидуальными траекториями развития младших школьников.
The article deals with the question of individual trajectories of development of junior schoolchildren in the context of solving the problem of achieving the intended outcomes of primary education in accordance with the requirements of Federal state educational standard of primary general education. In the article the authors draw attention to the shortcomings of the existing model of an individual trajectory of development of junior schoolchildren, and propose a new model where students take the subject position in relation to its educational results. The advantage of the new model is shown and the main stages of work are indicated. The results of approbation of new models of individual trajectories of development of junior schoolchildren are presented. The key principles of the article underlying the productive models are the conditions of work of elementary school teachers with individual trajectories of development of junior schoolchildren: 1. to make each of the younger school student the protagonist of the construction of the trajectory of his personal development in the educational process of primary school; 2. to give the student an opportunity to evaluate the degree of mastering the subject and metasubject results of development of basic educational programs of primary general education; 3. to integrate the work of younger students with individual trajectories of development in the current curricular and extracurricular activities of the school of the first stage; 4. to organize systematic work of students with individual trajectories of development in academic cooperation; 5. to give younger students a choice of path, means and space for the development and formation of missing skills and ways of action. Productive model of case management was reflected in actual educational practice and can be recommended to solve urgent pedagogical problems of modern elementary school.
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования "Томский государственный педагогический университет"
№3
http://elibrary.ru/item.asp?id=32723667
индивидуальная траектория развития
младший школьник
модель организации работы
достижение планируемых результатов
организационный аспект
individual trajectory of development
junior schoolchildren
a model of organization of work
achieving the expected results
organizational aspect
МОДЕЛЬ ОРГАНИЗАЦИИ РАБОТЫ УЧИТЕЛЯ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ С ИНДИВИДУАЛЬНЫМИ ТРАЕКТОРИЯМИ РАЗВИТИЯ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ
MODEL OF ORGANIZATION OF THE WORK OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS WITH INDIVIDUAL TRAJECTORIES OF DEVELOPMENT OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN
Journal Article
Лутошкина Виктория Николаевна: Сибирский федеральный университет
Коренева Вера Викторовна: Сибирский федеральный университет
39-44
Томск
10.23951/1609-624X-2018-3-39-44
Вестник Томского государственного педагогического университета
32723667


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию