Expected Outcomes of Teacher Internship, or a Pedagogical University Graduate Trapped in Standards
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/68381Author:
Bocharova, Julia Yu.
Бочарова, Ю.Ю.
Date:
2018Journal Name:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2018 11 (2)Abstract:
Contemporary educational standards of higher education for teacher training still do not meet the requirements of the professional standard for school teaching, which complicates the future work for pedagogical universities’ graduates. Undergraduate teaching internship can become an effective means to strengthen the practical orientation of training and socio-psychological adaptation to the school environment for future professionals. The article discusses the following topics: setting the goals for pedagogical internship programs; proving these programs effectiveness in forming the graduates’ preparedness to meet the professional standard requirements for school teaching; the impact of the internship programs on intention towards working in education Современные образовательные стандарты высшего образования для педагогических направлений подготовки еще не согласованы с требованиями профессионального стандарта «Педагог», что осложняет проблему входа в профессию выпускников педагогических вузов. Педагогическая интернатура на вузовском этапе профессионализации будущих учителей может
стать действенным средством усиления практической направленности обучения и социально-психологической адаптации к школьной реальности. Вопросу отбора планируемых результатов для программ педагогической интернатуры и доказательству результативности ее
в отношении формирования готовности у выпускников выполнять требования профессионального стандарта «Педагог», а также влияния на намерения трудоустройства по направлению подготовки посвящена настоящая статья