Показать сокращенную информацию

Немировский, В.Г.ru
Nemirovskiy, Valentin G.en
2011-08-19T04:03:22Z
2011-08-19T04:03:22Z
2011-08en
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/2458
This paper is devoted to such scarcely studied in the sociology of emotions matter as the analysis of the relationships between orientations of the respondents on core values and their orientations on value experiences. In general, in the field of sociology core values are particularly studied on the basis of numerous cross-cultural comparative studies. Orientations on value experiences have also been studied for nearly 30 years on the basis of surveys of the Russian respondents. This paper presents the results of correlation analysis between core values, fixed by the method of S. Schwartz, and orientations of the respondents on value experiences on the basis of techniques, developed by V.G. Nemirovsky. It is concluded that the orientations on value experiences tend to express the personalised sense of core values for the respondents.en
Статья посвящена такому малоизученному в социологии эмоций вопросу, как анализ взаимосвязей между ориентациями респондентов на базовые ценности и их ориентациями на ценностные переживания. В целом, базовые ценности в мировой социологии изучены крайне подробно, на базе ряда кросскультурных сравнительных исследований. Ориентации на ценностные переживания также изучаются на протяжении почти 30 лет на базе российских респондентов. В данной статье приводятся результаты корреляционного анализа между базовыми ценностями, зафиксированными по методике Ш. Шварца, и ориентациями респондентов на ценностные переживания на основе методики В.Г. Немировского. Сделан вывод, что ориентации на ценностные переживания, как правило, выражают личностный смысл базовых ценностей для респондентов.ru
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
2011 4 ( 8 )en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences.en
Sociology of Emotionsen
Core Valuesen
Focus on Value Experiencesen
социология эмоцийru
базовые ценностиru
ориентации на ценностные переживанияru
Социология эмоций: взаимосвязь ориентаций на ценностные переживания и базовые ценностиru
Sociology of Emotions: Relationship of the Orientations on Value Experiences and Core Valuesen
Journal Article
Published Journal Article
Немировский, В.Г. : Сибирский федеральный университет , 660041 Россия, Красноярск, пр. Свободный, 79 , e-mail: valnemirov@mail.ruru
Nemirovskiy, Valentin G. : Siberian Federal University , 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041 Russia , e-mail: valnemirov@mail.ruen
1073-1082en


Файлы в этом документе

Thumbnail
Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию