• русский
    • English
  • English 
    • русский
    • English
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2011 4 (8)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2011 4 (8)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Социология эмоций: взаимосвязь ориентаций на ценностные переживания и базовые ценности

    Thumbnail
    View/Open:
    Nemirovskiy.pdf (332.5 Kb)
    Nemirovskiy_new.pdf (332.4 Kb)
    URI (for links/citations):
    http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/2458
    Author:
    Немировский, В.Г.
    Nemirovskiy, Valentin G.
    Date:
    2011-08
    Abstract:
    This paper is devoted to such scarcely studied in the sociology of emotions matter as the analysis of the relationships between orientations of the respondents on core values and their orientations on value experiences. In general, in the field of sociology core values are particularly studied on the basis of numerous cross-cultural comparative studies. Orientations on value experiences have also been studied for nearly 30 years on the basis of surveys of the Russian respondents. This paper presents the results of correlation analysis between core values, fixed by the method of S. Schwartz, and orientations of the respondents on value experiences on the basis of techniques, developed by V.G. Nemirovsky. It is concluded that the orientations on value experiences tend to express the personalised sense of core values for the respondents.
     
    Статья посвящена такому малоизученному в социологии эмоций вопросу, как анализ взаимосвязей между ориентациями респондентов на базовые ценности и их ориентациями на ценностные переживания. В целом, базовые ценности в мировой социологии изучены крайне подробно, на базе ряда кросскультурных сравнительных исследований. Ориентации на ценностные переживания также изучаются на протяжении почти 30 лет на базе российских респондентов. В данной статье приводятся результаты корреляционного анализа между базовыми ценностями, зафиксированными по методике Ш. Шварца, и ориентациями респондентов на ценностные переживания на основе методики В.Г. Немировского. Сделан вывод, что ориентации на ценностные переживания, как правило, выражают личностный смысл базовых ценностей для респондентов.
     
    Collections:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2011 4 (8) [11]
    Metadata:
    Show full item record

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV