• русский
    • English
  • English 
    • русский
    • English
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2011 4 (4)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2011 4 (4)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Вторичная языковая среда, или общественное поле

    Thumbnail
    View/Open:
    Eremina.pdf (310.7 Kb)
    URI (for links/citations):
    http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/2309
    Author:
    Еремина, Е.В.
    Eremina, Ekaterina V.
    Кононова, В.А.
    Kononova, Valentina A.
    Date:
    2011-04
    Abstract:
    The present-day key concept in language teaching known as learner-centeredness, and recent research in psycholinguistics and sociolinguistics treat language less as an abstract construct of structures and forms and more as a dynamic product of psychological and social life. This article is a brief overview of the ideas connected to the problem of secondary language communicative environment in the modern university in Russia. The term secondary language communicative environment is used here to refer to the complicated structure of the artificial English-speaking world in the educational institution, miles from England. The aim of this article is to explore the potential contribution of secondary language communicative environment to the professional development of the university worlds residents, both students and teaching staff. The article does not attempt to provide complete coverage of all the aspects of secondary language communicative environment. It tries to emphasize four particular points: definition of language environment, particularly, secondary language communicative environment; attempts of structuring the secondary language communicative environment in academic context; conditions for creating secondary language communicative environment in the Russian university; obstacles to creating an effective secondary language communicative environment.
     
    Одной из ключевых концепций в современной методике преподавания иностранных языков является личностноориентированное обучение. Последние достижения психолингвистики и социолингвистики рассматривают язык не как абстрактный набор грамматических структур, а как динамичный продукт жизнедеятельности социума. В статье представлен краткий обзор научных идей, связанных с проблематикой вторичной языковой среды в российском университете. Статья предлагает рассмотреть потенциальный вклад вторичной языковой среды в обучение студентов и профессиональное развитие преподавателей. Статья не претендует на полное освещение множественных граней вторичной языковой среды, а даёт её определение, предпринимает попытку структурирования языковой среды, также описывает условия её создания и возможные препятствия её функционирования.
     
    Collections:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2011 4 (4) [12]
    Metadata:
    Show full item record

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Инновации в образовательном пространстве: опыт, проблемы, перспективы 

      Адольф, Владимир Александрович; Сергеева, М. Г.; Колокольникова, Зульфия Ульфатовна; Митросенко, Светлана Васильевна; Пеленков, Александр Игоревич; Колесникова, Татьяна Алексеевна; Сибирский федеральный университет (СФУ, Красноярск, 2017)
      В сборнике представлены научные статьи, раскрывающие широкий круг вопросов, связанных с инновационными процессами на разных ступенях образования. Авторы приводят основные результаты деятельности образовательных и научных ...
    • Деятельность преподавателей высших учебных заведений в контексте интернационализации образования 

      Левченко, В. В.; Агрикова, Е. В.; Упирова, В. Г. (2019-08)
      В статье рассматривается процесс интернационализации высшего образования в России как один из самых актуальных вопросов современного развития вузов. Анализ научной литературы позволил уточнить различия между внутренней и ...
    • Language Situation and Language Policy in Canada (In the Aspect of Multiculturalism) 

      Dobriaeva, Irina S.; Grishaeva, Elena B.; Добряева, И.С.; Гришаева, Е.Б. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2016-02)
      The article examines issues related to the typological arrangement and existence of the exoglossic, unbalanced language situation in Canada. Special attention is paid to the role of indigenous languages against the ...
    • Языковая ситуация в современной Австралии 

      Добряева, И.С.; Dobryaeva, Irina S. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2012-07)
      In the article the language situation in modern Australia is analyzed from the points of the components, functional distribution of socio-communicative functions between its systems and subsystems and also the factors that ...
    • Языковая личность китайского блогера Хань Ханя 

      Пингин, Денис Витальевич (Сибирский федеральный университет, Красноярск, 2017)

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV