Показать сокращенную информацию

Savelova, Evgeniya V.en
Савелова, Е.В.ru_RU
2016-06-30T08:17:03Z
2016-06-30T08:17:03Z
2016-06
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/20334
In this paper, the author presents the results of the study of myth and education as universal phenomena of human life and culture. The author refers to a number of fundamental methodological approaches that together can justify certain regularities of functioning of myth and education in the development of the human’s being and his formogenesis. The article reveals the existential basis of manifestations of myth and education in the co-existential space of the human existence. The author investigated the origins and genesis of cultural being of myth and education and their meaning-making role. The article also determines specificity of semiotic representation of myth and education in the universe of cultural meanings. It analyzes the characteristics of structural-functional, dynamic and communicative aspects of the interaction of myth and education in the cultural space. It justifies the participation of myth and education in the social and communicative processes and modern educational practiceen
В настоящей статье автор представляет результаты исследования мифа и образования как универсальных феноменов человеческого бытия и культуры. Автор обращается к ряду фун- даментальных методологических подходов, совокупность которых позволяет обосновать определенные закономерности функционирования мифа и образования в становлении челове- ческого бытия и его формогенеза. Выявлена экзистенциальная основа проявлений мифа и об- разования в со-бытийном пространстве человеческого бытия. Исследованы истоки и генезис культурного бытия мифа и образования и их смыслообразующая роль. Определена специфика семиотической репрезентации мифа и образования в универсуме культурных смыслов. Про- анализированы характерные черты структурно-функционального, динамического и комму- никативного аспектов взаимодействия мифа и образования в пространстве культуры. Обо- сновано участие мифа и образования в социально-коммуникативных процессах и современной образовательной практикеru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences;2016 9 (6)en
mythen
educationen
human beingen
existenceen
cultureen
societyen
мифru_RU
образованиеru_RU
человеческое бытиеru_RU
экзистенцияru_RU
культураru_RU
социумru_RU
Myth and Education in the Development of Human Existence: Existential, Cultural and Social Spaceen
Миф и образование в становлении человеческого бытия: экзистенциальное, культурное, социальное пространствоru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Savelova, Evgeniya V.:Khabarovsk State Institute of Culture 112 Krasnorechenskaia Str., Khabarovsk, 680045, Russia; savelova_ev@hgiik.ruen
Савелова, Е.В.:Хабаровский государственный институт культуры Россия, 680045, Хабаровск, ул. Краснореченская, 112ru_RU
1345-1355


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию