• русский
    • English
  • русский 
    • русский
    • English
    Просмотр элемента 
    •   Главная
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2016 9 (1)
    • Просмотр элемента
    •   Главная
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2016 9 (1)
    • Просмотр элемента
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Approaches to Philological Competence as an Integral Part of Professional Competence of a Foreign Language Teacher

    Скачать файл:
    20_Komiakova.pdf (299.1 КБ)
    URI (для ссылок/цитирований):
    https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/20026
    Автор:
    Komiakova, Irina M.
    Комякова, И.М.
    Дата:
    2016-01
    Аннотация:
    The article is devoted to the issues of the philological competence and the importance of developing it in the process of training Bachelors of Education (Major in Foreign Languages) at high school. First of all, it studies various points of view on the terms “philology” and “philological competence”. In addition, it presents the approaches to the main characteristics of the philological competence and singles out the required skills and abilities of future foreign language teachers. As a result, it suggests the way to develop the philological competence using the interdisciplinary approach
     
    Статья посвящена рассмотрению вопросов, касающихся филологической компетенции и необходимости ее формирования в процессе подготовки бакалавров педагогического образования (профиль «Иностранный язык») в высшей школе. Прежде всего, представлены различные точки зрения на понятия «филология» и «филологическая компетенция». Также в статье выделяются некоторые подходы к определению характеристик филологической компетенции, необходимых будущему учителю иностранных языков. В результате предлагается вывод относительно сущности филологической компетенции учителя иностранного языка и формирование ее на основе междисциплинарного подхода
     
    Коллекции:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2016 9 (1) [23]
    Метаданные:
    Показать полную информацию

    Связанные материалы

    Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.

    • European Language Portfolio as an Effective Tool of Assessment Used in Teaching a Foreign Language 

      Vonog, Vita V.; Воног, В.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2018-10)
      The article is devoted to the description of the main functions and descriptors of the European Language Portfolio (ELP) in teaching a professional foreign language to students of engineering profile within learner-centred ...
    • Subject-Based Speaking as a Method for the Development of Foreign-Language Professional Competence Among Students 

      Tleuzhanova, Gulnaz K.; Syrymbetova, Lyailya S.; Mekezhanova, Assel B.; Sarzhanova, Galiya B.; Kulsharipova, Zaru K.; Тлеужанова, Г.К.; Сырымбетова, Л. С.; Мекежанова, А. Б.; Саржанова, Г. Б.; Кульшарипова, З. К. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2021-03)
      The subject of the article is foreign language professional training of future teachers. The research is devoted to substantiation of Subject-Based Speaking method, which contributes to the development of foreign-language ...
    • Intercultural Communicative Competence as an Aim of Teaching Foreign Languages in Comprehensive School 

      Tareva, Elena G.; Budnik, Anastasia S.; Тарева, Е.Г.; Будник, А.С. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2013-11)
      The article mainly focuses on the essence and structure of the intercultural communicative competence of senior pupils. First of all, it reveals the basic personal features required for successful intercultural communication. ...
    • The Use of Multimedia Technologies in Teaching Russian as a Foreign Language: a Film-Viewing Study 

      Mikeshova, Ekaterina A.; Микешова, Е.А. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2017-03)
      The article discusses the use of multimedia technologies in teaching Russian as a foreign language considering film-viewing as an example. Multimedia technologies change the character of educational activities by increasing ...
    • Being an Ethical Speaker Online: Correspondence with Foreign Partners 

      Osetrova, Elena V.; Осетрова, Е.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2015-11)
      Analysis of the rules of language behavior in social network “VKontakte” is represented in the paper. 14 rules in total constitute the unwritten code (the term of T.V. Shmeleva): “Do not tell what is unpleasant for the ...

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Контакты | Отправить отзыв
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Контакты | Отправить отзыв
    Theme by 
    @mire NV