Показать сокращенную информацию

Savina, Tatiana V.en
Савина, Т.В.ru_RU
2015-12-03T13:03:23Z
2015-12-03T13:03:23Z
2015-11
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/19922
The concept of lifelong learning is believed to involve participants of all ages. In Russia, elderly people (senior adults) are mostly interested in less educationally focused activity, but rather personal development within informal learning. A language course is an opportunity for senior adults to stay active and participate in community life. Contrary to stereotypes, senior adults can learn foreign languages successfully, though it requires special teaching and learning techniques when a teacher acts as a facilitator. The article focuses on psychological and age-related specifics in teaching English senior learners when some basic principles of andragogy can be applied: self-actualization, selfevaluation and self-direction of a learner. The grammar and vocabulary content should fully meet the language needs of a senior learner. Adjustments in the learning environment made by a teacher can greatly facilitate the process of learningen
Концепция «Обучение в течение всей жизни» предполагает участие в получении новых знаниий и обучении новым навыкам людей всех возрастов. В России пожилые люди по окончании профессиональной карьеры редко стремятся к обновлению профессиональных знаниий, однако готовы получать новые навыки в целях личностного развития. Изучение иностранного языка – одна из самых популярных возможностей личностного развития пожилых людей. Статья рассматривает психологические и возрастные особенности обучения иностранному языку людей старшего возраста, методика которого основывается на некоторых принципах андрагогики: самореализация, самооценка и стремление к самостоятельности взрослого участника учебного процесса. Грамматическое и лексическое содержание учебного курса полностью определяется потребностями ученика в коммуникации на иностранном языке, а задача преподавателя – всемерно облегчить его изучение и адаптировать обучение под языковые нужды возрастного ученикаru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2015 8 (11)en
lifelong learningen
senior adults teachingen
senior learneren
personal developmenten
andragogyen
education in Russiaen
English teachingen
teaching techniquesen
facilitatoren
обучение в течение всей жизниru_RU
обучение людей старшего возрастаru_RU
возрастные ученикиru_RU
андрагогикаru_RU
образование в Россииru_RU
личностное развитиеru_RU
преподавание английского языкаru_RU
методика преподаванияru_RU
Specificity of English-Language Teaching for Senior Learners within the Lifelong Learning Concepten
Особенности преподавания английского языка возрастным ученикам в рамках концепции «Обучение в течение всей жизни»ru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Savina, Tatiana V.:Novosibirsk State University of Economics and Management 56 Kamenskaya Str., Novosibirsk, 630099, Russia; E-mail: tsavina2005@mail.ruen
Савина, Т.В.:Новосибирский государственный университет экономики и управления Россия, 630099, Новосибирск, ул. Каменская, 56ru_RU
2606-2613


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию