• русский
    • English
  • English 
    • русский
    • English
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2018 11 (8)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2018 11 (8)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Economic Socialization of Senior Schoolchildren in the Conditions of the Extreme North

    Thumbnail
    View/Open:
    Malakhova.pdf (736.1 Kb)
    URI (for links/citations):
    http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/71919
    Author:
    Malakhova, Ekaterina V.
    Kirko, Vladimir I.
    Yanova, Marina G.
    Малахова, Е.В.
    Кирко, В.И.
    Янова, М.Г.
    Date:
    2018-08
    Journal Name:
    Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2018 11 (8)
    Abstract:
    This paper shows the results of comparative studies on identifying the level of economic culture among the senior schoolchildren belonging to indigenous peoples of the Extreme North. Within this work, the students’ environment is being studied; the levels of schoolchildren’s socialization as well as their differences are being marked. The method used in the work can be applied in educational institutions of secondary and general education to increase the level of economic culture among the students in order to encourage them on becoming useful for the society they represent and live in. The differentiation of the senior schoolchildren according to the level of their social adaptation which shows universal competences demanded for living in the modern socio-economic environment is being revealed
     
    В работе представлены результаты сравнительных исследований по определению уровня экономической культуры у молодежи старших классов коренных малочисленных народов Севера. В ходе проведения исследования были изучены условия среды обучающихся, определены уровни социализации школьников, выявлены различия. Использованная в работе методика может быть применена в образовательных уч- реждениях среднего и общего образования для дальнейшего повышения уровня экономической культуры обучающихся в целях их мотивации быть полезными в том социуме, который они представляют и в котором они проживают. Выявлена дифференциация школьников старших классов в уровне их социальной адаптации, показывающей владение универсальными знаниями для жизни в современной социально-экономической среде
     
    Collections:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2018 11 (8) [11]
    Metadata:
    Show full item record

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV