Theoretical Platform of ICT for Teaching Adults
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/19872Автор:
Aysner, Larisa Yu.
Bershadskaya, Svetlana V.
Bogdan, Olga V.
Айснер, Л.Ю.
Бершадская, С.В.
Богдан, О.В.
Дата:
2015-11Аннотация:
The new educational standards which reflect modern reality demand new understanding of the
following functions of vocational training, such as adapt2able, informative, developing.
The competent teacher provides the students with the subject model of education, model of parity
relations and social partnership, builds the educational process on the basis of three components
which form unity and integrity: education, training and development.
The working people today proved to be in conditions when to find out the solution of a problem they
need not only new knowledge from the sphere of sciences in accordance with the specialization of their
work, but the ability to extract and apply new knowledge in their own practical activity Новые образовательные стандарты, отражающие объективные условия современной
реальности, требуют нового понимания функций профессионального образования, таких как
адаптационная, информационная, развивающая. Компетентный преподаватель обеспечивает
субъектную модель образования, модель паритетных отношений и социального партнерства,
строит образовательный процесс на основе трех компонентов, образующих единство и
целостность: воспитания, обучения и развития.
Специалисты сегодня оказались в условиях, когда для решения своих проблем им необходимы не
только новые знания из сферы наук по своему профилю работы, но и способность их добывать
и применять в собственной практике