Показать сокращенную информацию
Interaction in the Concept of Autonomous Language Learning
Автор | Putistina, Olga V. | en |
Автор | Путистина, О.В. | ru_RU |
Дата внесения | 2015-09-29T06:28:40Z | |
Дата, когда ресурс стал доступен | 2015-09-29T06:28:40Z | |
Дата публикации | 2015-09 | |
URI (для ссылок/цитирований) | https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/19803 | |
Аннотация | The study focuses on the role of interactive activities in the process of developing students’ autonomy in language learning. The research into the problem of interaction in learner’s autonomy involves two aspects: the elaboration of the theoretical grounds for encouraging interaction in autonomous language learning and some practical evidence of exploring those perspectives by empirical means within the communicative and cognitive approach. The article outlines the structure and the constituents of autonomy in language learning, reveals both the universal and the individual components of language acquisition and shows how important these components are for the modern understanding of communicative competence in language learning. The study emphasizes the idea that communicative and cognitive skills that constitute a student’s autonomy in language learning are triggered in real communication only through their use in the interaction and cooperation with partners. The concept of interactive autonomous learning is based on the theoretical consequences of a social-interactive view of cognition, learning and language and the idea that autonomy and independence in learning must always be supported by interdependence and collaboration with other learners | en |
Аннотация | В статье рассматривается проблема использования интерактивых заданий в процессе развития автономии обучающихся на занятиях по иностранному языку. Приведен обзор основных научных подходов, составляющих теоретическую базу исследования и позволяющих обосновать целесообразность использования элементов интерактивного обучения в формировании автономии учащихся, а также представлены выводы по результатам практического использования интерактивных заданий в ходе развития автономии учащихся. В статье освещаются универсальность и индивидуальность иноязычной коммуникативно- когнитивной деятельности и выделяются умения и стратегии, составляющие автономию, которые формируются в ходе коммуникативной интерактивной деятельности | ru_RU |
Язык | en | en |
Издатель | Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University. | en |
Является частью серии | Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2015 8 (9) | en |
Тема | autonomy | en |
Тема | interaction | en |
Тема | communication | en |
Тема | автономия | ru_RU |
Тема | интерактивность | ru_RU |
Тема | коммуникация | ru_RU |
Название | Interaction in the Concept of Autonomous Language Learning | en |
Альтернативное название | Интерактивность в концепции развития автономии учащихся в процессе обучения иностранному языку | ru_RU |
Тип | Journal Article | |
Тип | Published Journal Article | |
Контакты автора | Putistina, Olga V.:Murmansk State Humanities University 15 Kapitana Egorova Str., Murmansk, 183038, Russia; E-mail: onitsitup@mail.ru | en |
Контакты автора | Путистина, О.В.:Мурманский государственный гуманитарный университет Россия, 183038, Мурманск, ул. Капитана Егорова, 15 | ru_RU |
Страницы | 1919-1925 |