Interaction in the Concept of Autonomous Language Learning
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/19803Автор:
Putistina, Olga V.
Путистина, О.В.
Дата:
2015-09Аннотация:
The study focuses on the role of interactive activities in the process of developing students’
autonomy in language learning. The research into the problem of interaction in learner’s autonomy
involves two aspects: the elaboration of the theoretical grounds for encouraging interaction in
autonomous language learning and some practical evidence of exploring those perspectives
by empirical means within the communicative and cognitive approach. The article outlines the
structure and the constituents of autonomy in language learning, reveals both the universal and
the individual components of language acquisition and shows how important these components
are for the modern understanding of communicative competence in language learning. The study
emphasizes the idea that communicative and cognitive skills that constitute a student’s autonomy
in language learning are triggered in real communication only through their use in the interaction
and cooperation with partners. The concept of interactive autonomous learning is based on the
theoretical consequences of a social-interactive view of cognition, learning and language and the
idea that autonomy and independence in learning must always be supported by interdependence
and collaboration with other learners В статье рассматривается проблема использования интерактивых заданий в процессе
развития автономии обучающихся на занятиях по иностранному языку. Приведен обзор
основных научных подходов, составляющих теоретическую базу исследования и позволяющих
обосновать целесообразность использования элементов интерактивного обучения в
формировании автономии учащихся, а также представлены выводы по результатам
практического использования интерактивных заданий в ходе развития автономии учащихся.
В статье освещаются универсальность и индивидуальность иноязычной коммуникативно-
когнитивной деятельности и выделяются умения и стратегии, составляющие автономию,
которые формируются в ходе коммуникативной интерактивной деятельности