The Comparative Analysis of Treatment of Environmental Issues in Three Primary School Textbooks for Ethnic Koreans Residing in China: Korean Language, Morality and Rule of Law, Character and Society
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/148210Автор:
Dabin Kang
Isaac Lee
Канг, Д.
Ли, И.
Дата:
2022-09Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences; 2022 15 (9)Аннотация:
This research analyzed the environmental content in three series of textbooks published for Chosunjok (ethnic Koreans in China). This paper examines the treatment of environmental topics in three series of textbooks for three subjects: Korean language, Morality and rule of law, and Character and society. Findings show that the textbooks included material regarding water pollution, air pollution and soil pollution. In the case of water pollution, the books present garbage dumping, industrial waste, lack of water and domestic wastewater as the only causes of water pollution. Chinese education authorities selectively select the environmental problems to show them as global issues rather than specifically China’s issues. In the case of air pollution, textbooks depict four environment issues: global warming, emission of industrial pollutants, vehicle emission and burning of crops. Regarding soil pollution, the books claim that the perpetrators of soil pollution are farmers rather than factories or companies, who are the actual culprits. None of the texts place any blame on the Chinese government or dominant groups for focusing on economic development to the detriment of the environment, nor do they portray any cases of environmental pollution in China. Overall, the textbooks educate only about general global pollution and promote the interests of dominant groups by selectively favoring particular environmental texts Проанализировано экологическое содержание в трех учебниках,
опубликованных для этнических корейцев в Китае. Рассмотрено обращение
к темам окружающей среды учебников по трем предметам: корейский язык, мораль
и верховенство закона, а также характер и общество. Результаты показывают, что
учебники включали материал, касающийся загрязнения воды, воздуха и почвы.
По загрязнению воды в книгах представлены мусорные сбросы, промышленные
отходы, отсутствие воды и бытовые сточные воды как основные причины загрязнения.
Китайские органы образования выбирают экологические проблемы, чтобы показать
их как глобальные, а не как проблемы Китая. По загрязнению воздуха в учебниках
отмечены четыре проблемы: глобальное потепление, выбросы промышленных
предприятий, выбросы транспортных средств и сжигание сельскохозяйственных
культур. Что касается загрязнения почвы, книги утверждают, что виновниками здесь
называют фермеров, а не фабрики или компании, реально загрязняющие среду. Ни один
из текстов не возлагает вину на правительство Китая или доминирующие группы
за то, что они сосредоточены на экономическом развитии в ущерб окружающей среде,
и не показывают никаких случаев загрязнения окружающей среды в Китае. В целом
учебники рассказывают только об общем глобальном загрязнении и затрагивают
интересы доминирующих групп, избирательно отдавая предпочтение конкретным
экологическим текстам
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
The Choice of Methodology and Techniques for the Analysis of the Krasnoyarsk Krai Population’s Attitude Towards Climate Changes and New Energy Sources
Sitnikova, Alexandra A.; Ситникова, А.А. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2017-09)The article describes the key methodological approaches and techniques of such sciences as environmental psychology, environmental sociology and environmental cultural studies. These are the historical approach, the ... -
Принципы эколого-правового регулирования «зеленой» экономики в условиях цифровизации и защиты конкуренции
Егорова, М. А.; Egorova, Maria A. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2022-12)Проведено исследование формирования и использования принципов эколого-правового регулирования устойчивого развития в условиях масштабных климатических изменений и перехода от модели «коричневой» экономики на модель «зеленой» ... -
Formation of the Regional Economy in the Context of Environmental Risks
Burmatova, Olga P.; Бурматова, О. П. (Journal of Siberian Federal University. Сибирский федеральный университет, 2024-03)The article is devoted to the analysis of the main modern challenges in the environmental sphere in Russia and its individual regions. The reasons for the formation of environmental challenges and threats are disclosed, ... -
Environmental Economic Zoning as the Basis of the Sustainable Development of Resource Territories (Based on the Example of Krasnoyarsk Krai)
Kobalinskii, Mikhail V.; Sibgatulin, Victor G.; Кобалинский, М.В.; Сибгатулин, В.Г. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2016-11)Subject. The high resource potential of the Krasnoyarsk Territory generates a topical and rapidly growing demand for its territory for the purposes of its multifunctional economic use. The variety of loads on the regional ... -
Perception of Environmental Problems by Residents of the Krasnoyarsk Krai Arctic Territories (Findings of Surveys in Norilsk and Dudinka)
Volkov, Alexander D.; Tishkov, Sergey V.; Averyanov, Alexander O.; Волков, А. Д.; Тишков, С. В.; Аверьянов, А. О. (Journal of Siberian Federal University. Сибирский федеральный университет, 2024-03)The study was designed to identify the specific features in the perception of environmental problems and threats by people living in Arctic areas of the Krasnoyarsk Krai. The focus is on industrially and infrastructurally ...