Показать сокращенную информацию

Smolyaninova, Olga G.en
Смолянинова, О. Г.ru_RU
2020-09-29T02:35:57Z
2020-09-29T02:35:57Z
2020-09
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/136681
This article presents an analytical review of psychological, pedagogical and sociological aspects of conflict resolution with implementation of mediation in a multicultural society, which is based on the analysis and summary of the research presented in the articles of this issue. The theory and practice of conflict resolution, personality determinants of youth’s behaviour, formats and models of training mediators for the system of education are analysed in multi-paradigm and interdisciplinary contexts and are the result of mutual efforts of teachers, practicing mediators, lawyers, psychologists and sociologists. The materials of this issue present research in several areas: models of training mediators, online mediation practices; professional and ethical standards of a mediator; sociological studies of social identities in the regions of the Russian frontier, sociological studies of the communicative and linguistic space of the Republic of Kazakhstan in the context of multilingualism; psychological and pedagogical studies of the personality determinants of young people; analysis of digital competencies of a mediator and a model of electronic support for undergraduates in the context of digital transformationen
Данная статья представляет аналитический обзор психолого-педагогических и социологических аспектов разрешения конфликтов с использованием медиации в поликультурном социуме, который построен на анализе и обобщении исследований, представленных в материалах данного выпуска журнала. Анализ теории и практики разрешения конфликтов, личностных детерминант поведения молодежи, форматов и моделей подготовки медиаторов для системы образования разворачивается в полипарадигмальном и междисциплинарном контекстах и является результатом совокупных усилий педагогов, практикующих медиаторов, юристов, психологов, социологов. В материалах этого выпуска журнала представлены исследования по нескольким тематическим блокам: модели подготовки медиаторов; практики медиации в формате онлайн; профессиональные и этические стандарты медиатора; социологические исследования социальных идентичностей в регионах российского фронтира, социологические исследования коммуникативно-языкового пространства Республики Казахстан в условиях полилингвизма; психолого-педагогические исследования личностных детерминант молодежи; анализ цифровых компетенций медиатора и модели электронного сопровождения магистрантов в условиях цифровой трансформацииru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
conflictsen
multicultural societyen
mediationen
online mediationen
multilingualismen
personality determinantsen
restorative approachen
social identityen
professional competence of a mediatoren
digital transformationen
конфликтыru_RU
мультикультурный социумru_RU
медиацияru_RU
онлайн-медиацияru_RU
полилингвизмru_RU
личностные детерминантыru_RU
восстановительный подходru_RU
социальная идентичностьru_RU
профессиональная компетентность медиатораru_RU
цифровая трансформацияru_RU
Conflicts and Mediation in a Multicultural Society: Psychological, Pedagogical and Sociological Aspectsen
Конфликты и медиация в мультикультурном социуме: психолого-педагогические и социологические аспектыru_RU
Journal Articleen
Smolyaninova, Olga G.: Siberian Federal University Krasnoyarsk, Russian Federation; smololga@mail.ru; ORCID: 0000–0002–5597–6348en
Смолянинова, О. Г.: Сибирский федеральный университет Российская Федерация, Красноярскru_RU
1428–1434ru_RU
10.17516/1997-1370-0653
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences; 2020 13 (9)en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию