Показать сокращенную информацию

Колокольникова, З. У.
Лобанова, О. Б.
Газизова, Т. В.
Колесникова, Т. А.
2020-01-20T08:03:55Z
2020-01-20T08:03:55Z
2018-12
Колокольникова, З. У. Pedagogical Tact as a Component of a Teacher’s Moral Culture [Текст] / З. У. Колокольникова, О. Б. Лобанова, Т. В. Газизова, Т. А. Колесникова // Opcion. — 2018. — Т. 34 (№ 87).
10121587
http://scholar.sfu-kras.ru/publication/484869874-604197091
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/129779
Текст статьи не публикуется в открытом доступе в соответствии с политикой журнала.
The research objective was to describe the phenomenon of pedagogical tact in the context of the cultural and moral traditions of Russian and foreign pedagogical practices. The authors used comparative historical analysis of scientific-pedagogical and historical-pedagogical sources, chronological and comparative methods, and generalization of historical and pedagogical data. According to deontological approach, pedagogical tact is a professional agreement on teacher’s standards of conduct, while the moral-cultural approach views pedagogical tact as a component of teacher’s moral culture and manners. Thus, there is a contradiction in these interpretations of pedagogical tact, which is aggravated in Russia by standardization of pedagogical activity.
Art of Teaching
Culture
Pedagogical Tact
Pedagogical Tact as a Component of a Teacher’s Moral Culture
Journal Article
Published Journal Article
14.01
2020-01-20T08:03:55Z
Лесосибирский педагогический институт — филиал СФУ
Кафедра педагогики
Opcion
Q3


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию