Essence and classification of the agribusiness organizations competitive strategies
DOI:
10.1088/1755-1315URI (для ссылок/цитирований):
https://iopscience.iop.o15/315/2/022106rg/article/10.1088/1755-13https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/129392
Автор:
E, A Chzhan
V, S Tynchenko
V, V Kukartsev
N, V Fedorova
A, S Yamshchikov
D, A Krivov
Коллективный автор:
Институт управления бизнес-процессами и экономики
Институт космических и информационных технологий
Кафедра экономики и информационных технологий менеджмента
Базовая кафедра интеллектуальных систем управления
Дата:
2019Журнал:
IOP Conference Series: Earth and Environmental ScienceКвартиль журнала в Scopus:
без квартиляКвартиль журнала в Web of Science:
без квартиляБиблиографическое описание:
E, A Chzhan. Essence and classification of the agribusiness organizations competitive strategies [Текст] / A Chzhan E, S Tynchenko V, V Kukartsev V, V Fedorova N, S Yamshchikov A, A Krivov D // IOP Conference Series: Earth and Environmental Science. — 2019. — Т. 315. — С. 1755-1315Аннотация:
Abstract. This article describes the main types of agro-industrial organizations competitive
strategies. Competitive strategists now are the most important component, it is impossible to
imagine modern market relations without it. No organization can achieve superiority over its
competitors. To get closer to this goal, it is necessary to correctly set priorities and develop a
special strategy, show the strengths of the organization’s activities, increase its intensity of
activity and strengthen its competitive position in the market. A special place has the
competitive advantage achieved by the organization, which is characterized by a special
advantageous position among competitors in the competitive struggle and an individual
approach to attracting consumers. The key to the successful functioning of any organization is
built on these characteristics.
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Новый взгляд на стратегию перевода: коммуникативно-функциональный подход
Сдобников, В.В.; Sdobnikov, Vadim V. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2011-10)В статье обсуждаются основы коммуникативно-функционального подхода к переводу, предлагается классификация коммуникативных ситуаций с использованием перевода, предлагается определение стратегии перевода и дается классификация ... -
Стратегии обучения языку и эффективность преподавания английского языка на третьем образовательном уровне
Василевска, Д.А.; Wasilewska, Joanna A. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2012-04)Research in the field of teaching English as a Foreign Language indicates that introducing language learning strategies and their supervised practising in classroom setting may contribute to effective language learning and ... -
On Translation Strategies of the Epic Texts
Dyachkovskaya, Vilena G.; Дьячковская, В.Г. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2018-05)The paper deals with translation strategies of the epic texts in the case of the Sakha epic “Nurgun Botur the Swift” translation into English. Due to the variety of research works on the Sakha-Russian translation issues ... -
Стратегия и тактики перевода специальных текстов
Сдобников, В.В.; Sdobnikov, Vadim V. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2012-06)The article highlights the strategy and tactics of translating a special text on the basis of the communicative-functional approach to translation. Definitions of such key notions as a translations strategy, a translation ... -
Real Options in Management of Modern Corporation: Perspectives of Usage and the Problem of Valuation
Kayachev, Gennadiy F.; Peksheva, Valeriya S.; Г.Ф. Каячев; В.С. Пекшева (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2009-05)In the given article the approaches to the core of strategic management of company are showed, the role and meaning of various indexes for estimation of corporate strategies effectiveness are analyzed. On the basis of ...