Dichotomical Indicators of Educational Information Compatibility Modeling
Автор:
Клочков, Владимир Павлович
Барахсанова, Елизавета Александровна
Кротова, Ирина Владимировна
Рыбакова, Галина Раисовна
Малькова, Татьяна Викторовна
Коллективный автор:
Торгово-экономический институт
Кафедра товароведения и экспертизы товаров
Дата:
2019-08Журнал:
Dilemas contemporáneos: Educación, Política y ValoresКвартиль журнала в Web of Science:
без квартиляБиблиографическое описание:
Клочков, Владимир Павлович. Dichotomical Indicators of Educational Information Compatibility Modeling [Текст] / Владимир Павлович Клочков, Елизавета Александровна Барахсанова, Ирина Владимировна Кротова, Галина Раисовна Рыбакова, Татьяна Викторовна Малькова // Dilemas contemporáneos: Educación, Política y Valores: Edición Especial. — 2019. — VI.Текст статьи не публикуется в открытом доступе в соответствии с политикой журнала.
Аннотация:
The relevance of the research is associated with the search for a nonstandard system of innovative indicators for modelling educational information compatibility. The main purpose of this article is to describe the dichotomous properties of educational information compatibility modelling. The practical and theoretical significance of the presented research lies in the fact that it shows the expediency and order of application of dichotomies for the selection of parameters of educational texts, taking into account the multidimensionality of the properties of the information presented in the texts. The formalization of the compatibility related properties of the studied object is conducted according to the selected parameters, which is a prerequisite for the development of computer programs applied for modelling compatibility of the educational information.