• русский
    • English
  • English 
    • русский
    • English
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2014 7 (6)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2014 7 (6)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Modern Information Technologies in Teaching Adult Learners Foreign Professionally-Oriented Communication

    Thumbnail
    View/Open:
    11_Balastov.pdf (326.6 Kb)
    URI (for links/citations):
    http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/10398
    Author:
    Balastov, Alexey V.
    Баластов, А.В.
    Date:
    2014-06
    Abstract:
    This article deals with the problems of teaching adult learners foreign languages (English). With the help of multimedia, video projectors, electronic screens and networks there appear new opportunities for mass and more effective language learning, connected with the organization of the foreign language environment and visualization of the physical or informational objects of the language. Therefore it is necessary to rethink and refine a great number of issues in the foreign language teaching, including the system of relations in the paradigm «computer – adult learner,» as well as the role and importance in this system of the teacher herself\himself
     
    В данной статье рассматриваются проблемы обучения взрослых иностранному языку (в частности английскому). С появлением современного цифрового оборудования, такого как мультимедиа, видеопроекторы, электронные экраны и сети, появляются принципиально новые возможности для массового изучения иностранных языков, связанные с организацией иноязычной среды и визуализацией не только физических или информационных объектов языка, но и семантических, не наблюдаемых в явном виде. В этой связи необходимо переосмыслить и уточнить многие вопросы обучения иностранному языку, в том числе систему отношений парадигмы «компьютер – обучающийся», а также роль и значение в этой системе самого обучающего
     
    Collections:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2014 7 (6) [15]
    Metadata:
    Show full item record

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV