• русский
    • English
  • English 
    • русский
    • English
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2014 7 (3)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2014 7 (3)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Once again on Mozart’s Requiem (Issues of Intonation-and-Style Analysis)

    Thumbnail
    View/Open:
    15_Sapsuev.pdf (745.1 Kb)
    URI (for links/citations):
    http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/10259
    Author:
    Sapsuev, Andrey Yu.
    Сапсуев, А.Ю.
    Date:
    2014-03
    Abstract:
    The article considers the hypothesis of the possible endings of Wolfgang Amadeus Mozart Requiem mass. Based on the study of the epistolary heritage of the composer the author attempts to reconstruct the events of the last days of the great Viennese classics, as well as to identify the Requiem`s author attitude to death. The author gives reasons for the early end of Mozart’s life, addresses the issues of philosophical understanding of the problems of death. When considering a vocal-symphonic work researchers usually apply intonation-and-stylistic analysis that allows to draw conclusions about the organic nature and thematic unity of all parts of the cycle. The usage of the musical-rhetorical vocabulary and terminology of the Baroque helped to identify features of the musical text of the Requiem mass
     
    В статье рассматривается гипотеза о возможном варианте завершения заупокойной мессы В.А. Моцарта. На основе изучения эпистолярного наследия композитора предприняты попытки восстановить события последних дней жизни великого венского классика, а также выявить отношение автора «Реквиема» к смерти. Приводятся версии причин раннего ухода из жизни Моцарта, затрагиваются вопросы философского осмысления проблематики смерти. При рассмотрении вокально-симфонического произведения применяется интонационно- стилистический метод анализа, позволяющий сделать выводы об органичности и тематическом единстве всех частей цикла. Обращение к музыкально-риторическому словарю и терминологии эпохи барокко помогло выявить особенности музыкального текста заупокойной мессы
     
    Collections:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2014 7 (3) [18]
    Metadata:
    Show full item record

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV