Show simple item record

Nikolaev, Fyodor A.en
Николаев, Ф.А.ru_RU
2016-12-26T05:35:38Z
2016-12-26T05:35:38Z
2016-12
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/30312
This article describes some linguistic and communicative-pragmatic peculiarities of English SEO-optimized texts and defines the place of this type of texts in the genre structure of advertising discourse. The article is based on the results of the comparative analysis of the two corpora. The target corpus contained SEO-optimized texts selected from the main pages of the websites of large retail companies; the referential corpus consisted of texts of ads from the web pages of periodicals. The results of the corpus data analysis allow to conclude that as a genre variation of the advertising discourse the SEO-text is characterized by several features unusual for historically formed “prototypical” advertising text: the extremely high number of nouns in relation to the total number of verbs, a low percentage of the lexical variability, a high number of adjectives in the superlative degree implementing evaluative function (“self-glorification”), which is not typical of modern dynamics of advertising textsen
В статье описываются некоторые языковые и коммуникативно-прагматические особенности англоязычных SEO-оптимизированных текстов; определяется место данного типа текстов в жанровой структуре рекламного дискурса. Статья основана на результатах сравнительного анализа двух корпусов текстов. Целевой содержал SEO-оптимизированные тексты, отобранные с главных страниц веб-сайтов крупных торговых компаний, референциальный корпус состоял из текстов рекламных объявлений на веб-страницах периодических изданий. Результаты анализа корпусных данных позволяют заключить, что, будучи жанровой разновидностью рекламного интернет-дискурса, SEO-оптимизированный текст характеризуется рядом особенностей, не свойственных исторически сложившемуся «прототипическому» рекламному тексту: чрезвычайно высоким количеством существительных по отношению к общему количеству глаголов; низким уровнем лексической вариативности; высоким количеством прилагательных в превосходной степени, реализующих оценочную тактику «самовосхваления», не свойственную современной динамике рекламных текстовru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
advertising discourseen
SEO-texten
corpus data analysisen
technogenic addresseeen
discourse strategiesen
discourse tacticsen
рекламный дискурсru_RU
SEO-текстru_RU
корпусный анализru_RU
техногенный адресатru_RU
дискурсивные стратегииru_RU
дискурсивные тактикиru_RU
Search Engine Optimized Texts: Communicative, Pragmatic and Linguistic Aspectsen
SEO-оптимизированные тексты: коммуникативные, прагматические и языковые аспектыru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Nikolaev, Fyodor A.: St. Petersburg State University of Economics 21 Sadovaya Str., Petersburg, 191011, Russia; Fyodor-nikolaev@yandex.ruen
Николаев, Ф.А.: Санкт-Петербургский государственный экономический университет Россия, 191023, Санкт-Петербург, ул. Садовая, 21ru_RU
2978-2985
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2016 9 (12)en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV