Показать сокращенную информацию
Триптих-подход: анализ академического письма через когнитивные, социальные и лингвистические перспективы
Автор | Dahme, Ana Pujol | en |
Автор | Пужоль, Ана Мария | ru |
Автор | Kononova, Valentina A. | en |
Автор | Кононова, В.А. | ru |
Автор | Tolchinsky, Liliana | en |
Автор | Толчински, Лилиана | ru |
Дата внесения | 2013-07-24T16:12:52Z | |
Дата, когда ресурс стал доступен | 2013-07-24T16:12:52Z | |
Дата публикации | 2013-07 | en |
URI (для ссылок/цитирований) | https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/9867 | |
Аннотация | Academic writing has several functions and allowing the integration of their members into different discourse communities is one of them. Students have to cope with the specialized language of their discipline from the very first steps of their educational path. The overall aim of this paper is to review some studies on the research article; we will focus on argumentation frameworks to assess their strengths and weaknesses for knowledge representation, and also two main approaches based on discourse analysis. One of them studies the internal organization of texts by means of qualitative methodologies. And the other approach focuses on language use; studies of this kind have been quantitative on a large scale, based on corpus methodologies. In doing so, first, we highlight some gaps in the literature, and second, we attempt to show, that what we call a triptych approach to the analysis of academic writing can shed some light on the structure of the argument, the organizational pattern and the linguistic features of scientific texts written by students . | en |
Аннотация | Статья представляет собой обзор последних исследований в Европе и мире в области анализа научных статей с точки зрения когнитивных, социальных и лингвистических параметров. | ru |
Язык | en | en |
Издатель | Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University. | en |
Является частью серии | 2013 6 ( 7 ) | en |
Является частью серии | Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences. | en |
Тема | triptych approach | en |
Тема | academic writing | en |
Тема | research article | en |
Тема | argumentation | en |
Тема | moves | en |
Тема | clusters | en |
Тема | триптих-подход | en |
Тема | академическое письмо | en |
Тема | научная статья | en |
Тема | аргументация | en |
Тема | кластеры | en |
Название | Триптих-подход: анализ академического письма через когнитивные, социальные и лингвистические перспективы | ru |
Альтернативное название | Triptych Approach: Cognitive, Social and Linguistic Perspectives for Analyzing Academic Writing | en |
Тип | Journal Article | |
Тип | Published Journal Article | |
Контакты автора | Dahme, Ana Pujol: Universitat de Barcelona, 585 Corts Catalanes, Gran Via de les, 08007 Barcelona, Spain; | en |
Контакты автора | Пужоль, Ана Мария: Университет Барселоны, Гран Виа де лес Кортс Каталанес, 585; | ru |
Контакты автора | Kononova, Valentina A.: Siberian Federal University, 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041 Russia; e-mail: v.kononova@mail.ru | en |
Контакты автора | Кононова, В.А.: Сибирский федеральный университет, Россия 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79; e-mail: v.kononova@mail.ru | ru |
Контакты автора | Tolchinsky, Liliana: Universitat de Barcelona, 585 Corts Catalanes, Gran Via de les, 08007 Barcelona, Spain; | en |
Контакты автора | Толчински, Лилиана: Университет Барселоны, Гран Виа де лес Кортс Каталанес, 585; | ru |
Страницы | 943-956 | en |