Показать сокращенную информацию

Dahme, Ana Pujolen
Пужоль, Ана Марияru
Kononova, Valentina A.en
Кононова, В.А.ru
Tolchinsky, Lilianaen
Толчински, Лилианаru
2013-07-24T16:12:52Z
2013-07-24T16:12:52Z
2013-07en
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/9867
Academic writing has several functions and allowing the integration of their members into different discourse communities is one of them. Students have to cope with the specialized language of their discipline from the very first steps of their educational path. The overall aim of this paper is to review some studies on the research article; we will focus on argumentation frameworks to assess their strengths and weaknesses for knowledge representation, and also two main approaches based on discourse analysis. One of them studies the internal organization of texts by means of qualitative methodologies. And the other approach focuses on language use; studies of this kind have been quantitative on a large scale, based on corpus methodologies. In doing so, first, we highlight some gaps in the literature, and second, we attempt to show, that what we call a triptych approach to the analysis of academic writing can shed some light on the structure of the argument, the organizational pattern and the linguistic features of scientific texts written by students .en
Статья представляет собой обзор последних исследований в Европе и мире в области анализа научных статей с точки зрения когнитивных, социальных и лингвистических параметров.ru
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
2013 6 ( 7 )en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences.en
triptych approachen
academic writingen
research articleen
argumentationen
movesen
clustersen
триптих-подходen
академическое письмоen
научная статьяen
аргументацияen
кластерыen
Триптих-подход: анализ академического письма через когнитивные, социальные и лингвистические перспективыru
Triptych Approach: Cognitive, Social and Linguistic Perspectives for Analyzing Academic Writingen
Journal Article
Published Journal Article
Dahme, Ana Pujol: Universitat de Barcelona, 585 Corts Catalanes, Gran Via de les, 08007 Barcelona, Spain;en
Пужоль, Ана Мария: Университет Барселоны, Гран Виа де лес Кортс Каталанес, 585;ru
Kononova, Valentina A.: Siberian Federal University, 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041 Russia; e-mail: v.kononova@mail.ruen
Кононова, В.А.: Сибирский федеральный университет, Россия 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79; e-mail: v.kononova@mail.ruru
Tolchinsky, Liliana: Universitat de Barcelona, 585 Corts Catalanes, Gran Via de les, 08007 Barcelona, Spain;en
Толчински, Лилиана: Университет Барселоны, Гран Виа де лес Кортс Каталанес, 585;ru
943-956en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию