Показать сокращенную информацию

Ulyanovsky, Andrey V.
А.В. Ульяновскийru
2009-01-13T09:37:39Z
2009-01-13T09:37:39Z
2008-12
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/845
The “top of mind” content of the young socio-humanitarian intelligent people of Russia has been received in a form of text descriptions of 3,000 printed characters in volume and unique visual illustrations of more than 240 image units which are divided into four clusters approximately equal between each other in the number of printed characters: images of adverts and brands, city folklore, books, mass media production. The problem of understanding in this area comes from the overwhelming dependence on the content of distribution channels – factual carriers of information (text books, books, mass media production, multimedia, commercial communications). Often, there is support based on experience and hypotheses of experts or on generalized data on all layers of population. The research this article is based on fills an incredibly important gap in the area of social mythology. This gap is connected to understanding the entire synchronized net of images that appear to be the content of Russian population’s conscious mind with regard to age, level of education, lifestyles, and subcultures.en
Получено содержание поверхностных слоев сознания («top of mind») молодой социально-гуманитарной интеллигенции России в виде текстовых описаний объемом 3.000 знаков и уникальных визуальных иллюстраций более чем 240 образных едениц, которые делятся на четыре кластера, приблизительно равные по количеству едениц : образы рекламы и бренды, городской фольклор, книги, продукция масс-медиа. Проблема понимания в данной области проистекает из избыточного тяготения к содержанию каналов распространения - фактических носителей информации (учебники, книги, продукция масс-медиа, мультимедиа, коммерческие коммуникации). Часто встречается опора на опыт и гипотезы экспертов или на обобщенные данные по всем слоям населения. Исследование, которое лежит в основе данной статьи, восполняет чрезвычайно важный пробел в области социальной мифологии. Пробел этот связан с пониманием всего синхронистического поля образов, являющихся содержанием сознания населения России с учетом возраста, образовательного уровня, стиля жизни и субкультуры.ru
682877 bytes
application/pdf
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciencesen
2008 1 (4)en
imaginary (mythical) charactersen
social mythologyen
Russiaen
images of adverts and brandsen
city folkloreen
mass mediaen
социальная мифологияru
вымышленные существаru
Россияru
масс-медиаru
образы рекламыru
молодая социально-гуманитарная интеллигенцияru
городской фольклорru
содержание сознанияru
Imaginary (Mythical) Characters as Axiological Markers of Social Mythology in the Mind of Young Social-Humanitarian Intelligent People of Russia in the Second 10-year Half of the Twenty-first Century Beginningen
Вымышленные существа как аксиологические маркеры социальной мифологии в сознании молодой социально-гуманитарной интеллигенции России второй половины первого десятилетия XXI векаru
Journal Article
Published Journal Article
Andrey V. Ulyanovsky: Herzen State Pedagogical University of Russia, 48 Moika River Embankment, St. Petersburg, 191186 Russia, e-mail: ullianav@gmail.com
А.В. Ульяновский Российский государственный педагогический университет им. А.И.Герцена 191186 Россия, г.Санкт-Петербург, ул. Набережная реки Мойки, д. 48ru
462-473
http://elib.sfu-kras.ru/bitstream/2311/845/1/03_Ulyanovsky.pdf


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию