Beyond the Polar Code: Enhancing Seafarer Safety along the Northern Sea Route
View/ Open:
URI (for links/citations):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/70746Author:
Kirchner, Stefan
Кирхнер, С.
Date:
2018-03Journal Name:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2018 11 (3)Abstract:
No part of the world is experiencing climate change at a rate as fast as the Arctic. Within years, traditional ways of life are becoming impossible to maintain. Everybody who is living and working in the Arctic has to adapt to rapidly changing realities. Many dangers which are common to the Arctic remain persistent while new dangers emerge. In addition, climate change leads to new actors entering the Arctic region. This includes also seafarers who are working on ships which are merely going through the Arctic, for example along Russia’s Northern coast, the so called Northern Sea Route or North-East Passage (in analogy to the North-West Passage). Crews as well as individual seafarers without prior Arctic experience can be particularly under threat. Based on earlier research concerning the need for enhanced seafarer training in the Arctic, this text will show that the Polar Code as it is today is not enough to provide for a (at least relatively) safe working environment on board vessels which are operating in Arctic waters Ни одна другая часть земного шара не сталкивается с такими значительными климатическими изменениями, как Арктика. С течением времени становится невозможным продолжать
традиционный образ жизни. Все живущие и работающие в этом регионе вынуждены адаптироваться к стремительно меняющейся реальности. Многие типичные для Арктического
региона опасности никуда не исчезают, в то время как появляются новые. Кроме того, изменение климата влечет за собой появление новых субъектов в Арктическом регионе. Среди них моряки, плавающие на судах по маршрутам, на которых Арктика является промежуточной
точкой пути, например, вдоль Российского северного берега, по так называемому Северному морскому пути. Команды, а также отдельные моряки, не имеющие опыта плавания в Арктических водах, подвергаются опасности. Основываясь на ранее проведенных исследованиях относительно необходимости улучшения уровня подготовки моряков, путешествующих
по Арктике, в данной статье рассматривается несостоятельность Полярного кодекса в том
виде, в котором он существует на сегодняшний день, так как он не обеспечивает (хотя бы относительную) безопасность рабочих условий на борту судов, маршруты которых пролегают
в Арктических водах