Показать сокращенную информацию

Karakozova, Ekaterina N.en
Perevezentseva, Yulia S.en
Lastochkin, Dmitry V.en
Каракозова, Е.Н.ru_RU
Перевезенцева, Ю.С.ru_RU
Ласточкин, Д.В.ru_RU
2018-01-29T07:18:36Z
2018-01-29T07:18:36Z
2018-01
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/69449
The present paper describes the experiment aimed at developing motivation of foreign language communication among technical university students. This research was made in three phases. The first one was to diagnose the state of students’ motivation according to the test by A. Mehrabian. The second stage was a forming experiment, carried out on the basis of programs named “Formation of communicating motivation in the process of studying foreign language in higher school”. These programs included certain tasks and exercises aimed at developing some communication skills of students (making contact, developing self-confidence and self-awareness). The third stage was the final diagnosis, which is a re-test to determine the level of communicating needs among students. The results obtained thanks to careful analysis of communicating motivation dynamics can be used to control further development of students’ personal qualitiesen
В данной статье приведено описание эксперимента, направленного на развитие мотивации иноязычного общения у студентов технического вуза. Исследование было проведено в три этапа. Первый этап проводился с целью диагностики состояния мотивации студентов по тесту А. Мехрабиана. Второй этап представлял собой формирующий эксперимент, проведенный на базе программ «Формирование мотивации общения в процессе обучения иностранному языку в вузе». В данные программы были включены определенные задания и упражнения, направленные на развитие коммуникативных умений слушателей (налаживание контакта, развитие уверенности в себе и самосознания). Третьим этапом стала итоговая диагностика, представлявшая собой повторное тестирование для определения уровня потребности в общении у студентов. Результаты, полученные благодаря пристальному рассмотрению динамики мотивации общения, могут позволить регулировать развитие личностных качеств студентовru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
communication skillsen
motivationen
communicationen
affiliationen
personal qualities of a studenten
коммуникативные уменияru_RU
мотивация общенияru_RU
аффилиацияru_RU
личностные качества студентаru_RU
On the Experience of Motivating Technical University Students to Communicate in a Foreign Languageen
Из опыта формирования мотивации общения у обучающихся иностранному языку в техническом вузеru_RU
Journal Articleen
Karakozova, Ekaterina N.: Nizhny Novgorod State Technical University named after R.E. Alekseev 24 Minin Str., Nizhny Novgorod, 603950, Russiaen
Perevezentseva, Yulia S.: Nizhny Novgorod State Technical University named after R.E. Alekseev 24 Minin Str., Nizhny Novgorod, 603950, Russia; khokhlovaj@mail.ruen
Lastochkin, Dmitry V.: Nizhny Novgorod State Technical University named after R.E. Alekseev 24 Minin Str., Nizhny Novgorod, 603950, Russiaen
Каракозова, Е.Н.:Нижегородский государственный университет им. Р.Е. Алексеева Россия, 603950, Нижний Новгород, ул. Минина, 24ru_RU
Перевезенцева, Ю.С.: Нижегородский государственный университет им. Р.Е. Алексеева Россия, 603950, Нижний Новгород, ул. Минина, 24ru_RU
Ласточкин, Д.В.: Нижегородский государственный университет им. Р.Е. Алексеева Россия, 603950, Нижний Новгород, ул. Минина, 24ru_RU
80-89ru_RU
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2018 11 (1)en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию