Mathematical Model for Calculation of Oscillations in the Main Bearing Frame of Railcar with Changing Stiffness and Physical Parameters
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/33858Автор:
Mukhamedova, Ziyoda
Мухамедова, З.
Дата:
2017-08Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Техника и технологии. Journal of Siberian Federal University. Engineering & Technologies;2017 10 (5)Аннотация:
This article covers the use of analytical technique of solutions for flexural and longitudinal
oscillations of the bearing framework of a railcar body frame in the form of an elastic core of
variable section with a variable weight, flexural and longitudinal rigidity. The calculation is
performed for the modernization of the body frame of emergency and repair rail service car,
taking into account the variability of section, mass, longitudinal and bending stiffness along the
length to prolong the service life of their useful operation В данной статье представлен алгоритм расчета для моделирования напряженно-
деформированного состояния несущего каркаса рамы кузова аварийно-восстановительной
автомотрисы; приведены результаты численного исследования по напряженно-
деформированному состоянию несущего каркаса рамы кузова аварийно-восстановительной
автомотрисы с учетом переменности сечения, массы, изгибной и продольной жесткости по
её длине; дается обоснование выбора диагностических параметров для оценки динамической
прочности, надежности и прогнозируемого ресурса работы несущего каркаса рамы кузова
аварийно-восстановительной автомотрисы