Коммуникация как обучающая стратегия в билингвальном образовании
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/3235Автор:
Куэнка, Ф.Р.
Cuenca, Francisco R.
Дата:
2012-12Аннотация:
Данная статья основана на личном опыте члена координационной команды Полилингвальной образовательной программы (Plurilingual Education Programme (PEP)) в школе образования университета г. Кадис (Испания). Была проведена работа с группой из 23 преподавателей, 13 различных предметов и 3 целевых языков: английского, французского и немецкого. Главной целью проекта было преподать методологический подход предметно-языкового интегрированного обучения (CLIL). В работе отображены некоторые коммуникативные стратегии, типичные для вышеобозначенного подхода, и их преимущества. This paper is based on my experience as a member of the coordinating team of the Plurilingual Education Programme (PEP) at the School of Education, Universidad de Cadiz (Spain). We have been working with a group of 23 subject-matter teachers belonging to up to 13 content areas and three target languages: English, French and German. The main purpose of the project was to train lectures on the CLIL (Content and Language Integrated Learning) methodological approach. We have focused our training on content and communication (based on Coyle (1999)’s four C’s framework) with an emphasis on constructing the communicative channels appropriate to convey content with language as a medium of communication, not as an aim itself. As communicative exchanges will be between non-native teachers and non-native students, teachers have been trained on some communicative strategies typical of the CLIL approach in order to improve the teachers’ communicative competence. In this paper, some of these strategies and their benefits will be depicted : using the foreign language as the language of communication in the class, improving clarity of speech, enhancing oral interaction with/among students, visual aids, rephrasing, reformulating, redundancy or content reduction are amongst the most essential strategies to improve communicative exchanges in bilingual settings.
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
The Communicative Norm in Russian Informal Verbal Communication: The Specificity of Child Speech
Silvestrova, Anastasiia B.; Сильвестрова, А.Б. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2019-12)The article is devoted to the analysis of the communicative norm and disorders in informal Russian verbal communication on the basis of children’s speech in conversations between children, children and parents, teenagers. ... -
Principles of Humanitarian Paradigm of Intercultural Communication Development
Budenkova, Valeria E.; Savelieva, Elena N.; Буденкова, В.Е.; Савельева, Е.Н. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-06)A serious problem of the present-day globalizing world is the inability of “unrelated” cultures to have a dialogue, which leads to many local and global conflicts, escalating tension in inter-ethnic and inter-religious ... -
Compact non-linear power amplifier for wideband underwater and underground near-field magnetic communication systems
Belyaev, B. A.; Babitskii, A. N.; Boev, N. M.; Izotov, A. V.; Sushkov, A. A.; Korolev, E. V.; Burmitskikh, A. V. (2019-04)The paper describes a non-linear power amplifier developed for mobile wideband transceivers of near-field magnetic communication systems. The power amplifier has following parameters: voltage range - up to 200 V; power ... -
Связь временной перспективы и коммуникативной активности у студентов с разным уровнем межличностной интолерантности к неопределенности
Васюра, С.А.; Рудина, К.А.; Vasyura, Svetlana A.; Rudina, Ksenia A. (Journal of Siberian Federal University. Сибирский федеральный университет, 2024-11)Актуальность исследования определяется высоким темпом жизни общества, ростом ситуаций неопределенности, в условиях которых востребованной становится личность, способная быстро реагировать на изменения, строить ... -
The Cambridge BEC as an Academic Context Model of Problematic Situations in Professional Intercultural Communication
Marina, Olga A.; Smirnova, Olga V.; Марина, О.А.; Смирнова, О.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2016-04)The article aims at finding appropriate measurement instruments for the assessment of communication mobility (CM) development as an important component of professional intercultural communicative competence. The comparative ...