Показать сокращенную информацию

Morozova, Olga F.en
Nozdrenko, Elena A.en
Zhukovskaya, Ludmila N.en
Kostylev, Sergey V.en
Морозова, О.Ф.ru_RU
Ноздренко, Е.А.ru_RU
Жуковская, Л.Н.ru_RU
Костылев, С.В.ru_RU
2017-04-28T03:45:26Z
2017-04-28T03:45:26Z
2017-04
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/32339
The subject of the research is one of the important conceptual issues of art managers’ education modification, an attempt to rethink the possibility of personality-oriented education is made. Specification of alethiology principles application in the process of professional training of art managers is proposed as a key aspect. The authors of the article set a purpose to identify the prospect for alethiology principles use in determining the content of the theoretical and conceptual model of the art manager’s personality, specifying the structure of the categorical framework within which the research is taking place. This problematics is considered within the context of the paradigmatic understanding of the complex process of forming a model of contemporary art manager. Its urgent need is revealed in the integrative knowledge of the basics of management and theory of visual art, based on the foundation of scientific methodology, including alethiology principles. The necessity of finding interdisciplinary interactions of the humanities describing and explaining the professional development of arts managers is evidenced. The concepts of “a subject of socio-cultural activity”, “personification” and “personalization” are specified. The structural elements of the conceptual model of personality are described, the hierarchy of the art manager’s professional maturity is explicated. The need for determination of the successful art manager personality formation by scientific development of the conceptual model is stated as a key result of the studyen
Предметом исследования выступает одно из важных концептуальных положений моди- фикации образования арт-менеджеров, предпринимается попытка переосмыслить воз- можности личностно-ориентированного образования. В качестве ключевого аспекта пред- ложена конкретизация применения принципов алетологии в процессе профессиональной подготовки арт-менеджеров. Авторы статьи ставят перед собой цель: выявить перспек- тиву применения принципов алетологии при определении содержания теоретико-смысловой модели личности арт-менеджера, уточнив структуру категориального каркаса, в рамках которого происходит исследование. Данная проблематика рассматривается в контексте парадигмального осмысления сложного процесса формирования модели современного арт- менеджера. Вскрывается его насущная потребность в интегративном знании основ менед- жмента и теории изобразительного искусства, основанном на фундаменте научной мето- дологии, включающей принципы алетологии. Доказывается необходимость обнаружения междисциплинарных взаимодействий гуманитарных наук, описывающих и объясняющих профессиональное становление арт-менеджеров. Конкретизируются понятия «субъект социально-культурной деятельности», «персонификация», «персонализация». Описывают- ся структурные элементы смысловой модели личности, объясняется иерархия профессио- нальной зрелости арт-менеджера. В качестве ключевого результата исследования заявлена необходимость детерминации успешного формирования личности арт-менеджера научной разработкой смысловой моделиru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
art managementen
model of personalityen
alethiologyen
manageren
art sphereen
арт-менеджментru_RU
модель личностиru_RU
алетологияru_RU
менеджерru_RU
арт-сфераru_RU
Theoretical and Conceptual Model of Art Manager’s Personality and Alethiology Principlesen
Теоретико-смысловая модель личности арт-менеджера и принципы алетологииru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Morozova, Olga F.: Siberian Federal University 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041, Russia; ofmorozova@mail.ruen
Nozdrenko, Elena A.: Siberian Federal University 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041, Russiaen
Zhukovskaya, Ludmila N.: Siberian Federal University 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041, Russiaen
Kostylev, Sergey V.: Siberian Federal University 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041, Russiaen
Морозова, О.Ф.: Сибирский федеральный университет Россия, 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79ru_RU
Ноздренко, Е.А.: Сибирский федеральный университет Россия, 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79ru_RU
Жуковская, Л.Н.: Сибирский федеральный университет Россия, 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79ru_RU
Костылев, С.В.: Сибирский федеральный университет Россия, 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79ru_RU
544-556ru_RU
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2017 10 (4)en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию