Показать сокращенную информацию

Давыдов, В.В.ru
Davydov, Vasily V.en
2012-11-29T08:06:55Z
2012-11-29T08:06:55Z
2012-12en
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/3120
The given article outlines the main features of the theory of recapitulation and discusses the importance of its provisions for the modern development pedagogy. It also discusses the regularities of the ontogenetic process and historical forms of consciousness. This article analyzes the works of foreign and domestic philosophers and psychologists about the heuristic meaning of the reduced frequency problem and the need for its theoretical disclosure. It is emphasized that renunciation of the appropriate well-known theories is often combined with the new attempts of foreign and domestic scientists to explain the actual generality of logic of consciousness development in the children and in the history of society.en
Излагаются основные характеристики теории рекапитуляции и обсуждается значение ее положений для современной педагогики развития. Обсуждаются закономерности онтогенетического процесса и исторических форм сознания. Анализируются работы зарубежных и отечественных философов и психологов об эвристическом значении проблемы сокращенной повторяемости и необходимости ее теоретического раскрытия. Подчеркивается, что отказ от соответствующих уже хорошо известных теорий нередко сочетался с появлением новых попыток зарубежных и отечественных ученых так или иначе объяснить фактическую общность логики развития сознания у ребенка и в истории общества.ru
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
2012 5 ( 11 )en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences.en
theory of recapitulationen
biogenetic lawen
development psychologyen
ontogenesisen
phylogenesisen
heredityen
historical forms of consciousnessen
activityen
developmenten
reproducing activityen
теория рекапитуляцииru
биогенетический законru
психология развитияru
онтогенезru
филогенезru
наследственностьru
исторические формы сознанияru
деятельностьru
развитиеru
воспроизводящая деятельностьru
Педагогика развития и теория рекапитуляцииru
Development Pedagogy and the Theory of Recapitulationen
Journal Article
Published Journal Article
Давыдов, В.В. : Российская академия образования , Россия 119121, Москва, ул. Погодинская, 8 , e-mail: add_antonina@mail.ruru
Davydov, Vasily V. : Russian Academy of Education , 8 Pogodinskaya st. Moscow, 119121 Russia , e-mail: add_antonina@mail.ruen
1542-1548en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию