Показать сокращенную информацию

Chacon, Sebastian Ordoñezen
Чакон, Себастьян Ордоньесru_RU
2017-01-30T07:47:15Z
2017-01-30T07:47:15Z
2017-01
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/30761
In this article we are going to enumerate different reasons for the use of literary texts in the ELE lesson. This will help to provide a solid basis from which to raise other questions regarding the type of literary text that can best adapt to teaching a language. Thereby the problems that we find when presenting a literary text with a didactic purpose are related with the difficulties of selecting the most appropriate and adjust it to the timing at which the practice of teaching is subject. Once these difficulties are identified, basing it in five criteria to choose the literary text making reference to the text being adequate for the student bearing in mind his/her language level and his/her culture, the interest the student can have on the text, the stylistic correctness and its value in the history of literature, I will propose a specific genre, the short story. The election is based in that the short story possess a series of peculiarities that are representative of this genre and, at the same time converge with the didactic value required to learn a language. I will avoid the most discussed subjects such as the idea of a different narrative genre from the tale its origin and denomination to centre in the distinctive features that have greater consensus among the criticsen
В статье приводятся причины обращения к литературным текстам при обучении испанскому языку. Данный обзор положен в основу выбора произведений, более других подходящих для изучения иностранного языка. Предлагается решение проблемы подбора наиболее удачных текстов с дидактической точки зрения. Оптимальный литературный текст, используемый в обучении, обладает пятью критериями, он должен соответствовать уровню владения языком учащихся, их знаниям культуры, способен вызывать интерес, являться стилистически корректным, а также быть широко представленным. Наиболее адекватным заявленным критериям, по мнению автора, является жанр короткого рассказа. Короткий рассказ широко распространен и одновременно обладает дидактической ценностью. Автор концентрирует внимание на широко признанных характеристиках данного жанра, игнорируя такие дискуссионные темы, как, например, происхождение этого жанра, его номинация или его значимость как нарративного текста в сопоставлении с жанром новеллыru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
literary textsen
teaching Spanish as a second languageen
short storyen
briefnessen
ellipsisen
humouren
intertextualityen
postmodernityen
литературный текстru_RU
преподавание испанского языка как иностранногоru_RU
короткий рассказru_RU
краткостьru_RU
эллипсисru_RU
юморru_RU
интертекстуальностьru_RU
постмодернизмru_RU
Using Short Stories in Spanish Language Teachingen
Использование малых литературных произведений в обучении испанскому языку как иностранномуru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Chacon, Sebastian Ordoñez: Siberian Federal University 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041, Russia; sebastian.ord@gmail.comen
Чакон, Себастьян Ордоньес: Сибирский федеральный университет Россия, 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79ru_RU
78-88ru_RU
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2017 10 (1)en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию