Показать сокращенную информацию

Рябинина, С.К.ru
Ryabinina, Svetlana K.en
Варинов, В.В.ru
Varinov, Vladislav V.en
Муллер, А.Б.ru
Muller, Aron B.en
2012-08-30T04:18:22Z
2012-08-30T04:18:22Z
2012-08en
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/3018
The structure of the modern training process in table tennis has to take into account the individual characteristics of students. Depending on the type of vegetative regulation of tennis players that reflects the specificity of load perceptual, the development of fatigue, peculiarities of the competitive activity, there is selection of tools and techniques of technical training. Our researches have shown that during the implementation of technical training of students with mobility of the nervous system of different levels, it is reasonable to differentiate modes of operation and the number of elements that are trained in one exercise: a) for female students with a mobile nervous system it is advisable to be in the repeated mode of operation, for female students with an average mobility of the nervous system - in the interval mode of operation, and for female students with a labile nervous system - in the variable mode of operation; b) for female students with a mobile nervous system it is advisable to alternate with two similar technical elements after three series in one exercise, for female students with an average mobility of the nervous system - after four series, and for female students with a labile nervous system it is advisable to perform only one technical element in one exercise.en
Построение современного учебно-тренировочного процесса в настольном теннисе должно учитывать индивидуальные особенности занимающихся. В зависимости от типа вегетативной регуляции теннисисток, отражающего специфику восприятия нагрузки, развития утомления, особенности соревновательной деятельности, подбираются средства и методы технической подготовки. Проведенными нами исследованиями доказано, что при осуществлении технической подготовки студентов с различной по степени подвижности нервной системой целесообразно дифференцировать режимы работы, и количество отрабатываемых в одном задании элементов: а) студенткам с подвижной нервной системой целесообразно находиться в повторном режиме работы, студенткам со средней подвижностью нервной системой - в интервальном, а студенткам с лабильной нервной системой в - переменном; б) студенткам с подвижной системой в одном задании целесообразно чередовать два схожих технических элемента после выполнений трех серий, студенткам со средней подвижностью нервной системы - после четырех серий, а студенткам с лабильной нервной системы в одном задании целесообразно выполнять только один технический элемент.ru
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
2012 5 ( 8 )en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences.en
technical trainingen
female studentsen
mobility of the nervous systemen
техническая подготовкаru
студенткиru
подвижность нервной системыru
Повышение качества технической подготовки студенток в настольном теннисе с учетом подвижности их нервной системыru
Enhancement of the Quality of Female Students Technical Training in Table Tennis with Account Taken of the Mobility of their Nervous Systemen
Journal Article
Published Journal Article
Рябинина, С.К. : Сибирский федеральный университет , Россия 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79 , e-mail: SRyabinina@sfu-kras.ruru
Ryabinina, Svetlana K. : Siberian Federal University , 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041 Russia , e-mail: SRyabinina@sfu-kras.ruen
Варинов, В.В. : Новокузнецкий филиал ТПУ , Россия 654066, Новокузнецк, ул. Дружбы, 39ru
Varinov, Vladislav V. : Novokuznetsk Branch of Tomsk National Research Polytechnic University , 39 Druzhby St., Novokuznetsk 654066 Russiaen
Муллер, А.Б. : Сибирский федеральный университет , Россия 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79ru
Muller, Aron B. : Siberian Federal University , 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041 Russiaen
1103-1111en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию