О диалектическом взаимодействии институционального и бытийного политического дискурса
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/2998Автор:
Коробейникова, О.В.
Korobeynikova, Olga V.
Дата:
2012-07Аннотация:
The article analyzes the Democratic and the Republican Parties political platforms of 2008 as a means
of conveying ideas and beliefs to ordinary citizens and the interconnection between the institutional and
everyday political discourse which gives better understanding of how the US political elite manages to
persuade ordinary citizens to adopt their words and ideas. В статье анализируются политические платформы Демократической и Республиканской
партии 2008 года как инструмент передачи идей и убеждений простым гражданам, а также
связь между институциональным и бытийным политическим дискурсом, что позволяет лучше
понять механизм влияния политической элиты США на простых граждан страны.
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Construction of Political “Others” Through Multimodal Texts (Cartoons) in British Press
Kulikova, Liudmila V.; Detinko, Iuliia I.; Куликова, Л.В.; Детинко, Ю.И. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-08)Cartoons as types of multimodal texts are actively exploited in a media determined political discourse for construction of “others” which is especially characteristic of the British press. In politics “others” can be ... -
Бизнес-группа: вызов для трансакционной теории фирмы
Левин, С.Н.; Levin, Sergei N.; Кислицын, Д.В.; Kislitsyn, Dmitrii V. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2012-10)The article analyzes the challenge faced by the transactional theory of the firm in connection with the domination of business groups being specific organizational forms in the economies of developing countries. In response ... -
The process of Transformation in the Modern Crimea
Khalii, Irina A.; Халий, И.А. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2016-04)The current events in Crimea represent a clear transit from one political and cultural mode to another. It does not include a radical economic element, i.e. a move toward market relations, since this line has already ... -
Из истории Всеобщих парламентских выборов в Великобритании в 2005 г.: Применение инструментов политического маркетинга в PR-кампании Лейбористской партии на Всеобщих выборах 2005 г.
Валеева, Р.Р.; Valeeva, Rimma R. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2011-04)This article mainly concentrated on the evaluation of the use of political marketing tools in New Labours PR campaign,their efficiency and historical development of the party under T.Blair in 1997-2005. It could be of ... -
Политический анализ публичных заявлений лидеров террористических групп
Клачков, П.В.; Klachkov, Pavel V. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2012-07)Considering that terrorists aim is to influence the public conscience in information space, effectiveness of both terrorist and counterterrorism activity largely depends on consideration of features and principles of the ...