Показать сокращенную информацию

Tareva, Elena G.en
Тарева, Е.Г.ru_RU
2015-12-05T04:37:58Z
2015-12-05T04:37:58Z
2015-11
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/19932
The article represents an innovative model of accumulation and promotion of best practices of foreign language teaching in the system of lifelong learning. It gives the idea about the nature, status, and features of language teaching practices as a new didactic phenomenon. The author describes the functions and justifies the role of a training platform as a form of exchange of best practices of teaching foreign languages. The research provides the analysis of positive aspects of training platforms as special forms of cooperation between teachers in the sphere of teaching foreign languages with the purpose of sharing best practices. Alongside with that the paper lists the unrealized potential of the platforms, the implementation of which will improve the quality of foreign language teaching within LLLen
В статье речь идет об инновационной модели аккумуляции и продвижения передовых практик обучения иностранным языкам в системе непрерывного образования. Дается представление о сущности, статусе и особенностях передовых лингвообразовательных практик как новом дидактическом феномене. Представляются ориентиры, описываются функции и обосновывается назначение стажировочной площадки как формы обмена передовыми практиками обучения иностранным языкам. Автор приводит анализ положительных сторон стажировочных площадок как особых форм взаимодействия педагогических кадров в сфере обучения иностранным языкам с целью обмена передовым опытом. Одновременно перечисляются нереализованные возможности площадок, реализация которых обеспечит повышение качества обучения иностранным языкам в области непрерывного образования (LLL)ru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2015 8 (11)en
training platformen
educational practicesen
best language teaching practicesen
lifelong learningen
innovations in language teachingen
стажировочная площадкаru_RU
образовательные практикиru_RU
передовые практики обучения иностранным языкамru_RU
lifelong learningru_RU
инновации в иноязычном образованииru_RU
Training Platform: The Network of Best Language Teaching Practices Sharingen
Стажировочная площадка как форма сетевого обмена передовыми лингвообразовательными практикамиru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Tareva, Elena G.:Moscow City Pedagogical University 5b Maly Kazenny per., Moscow, 105064, Russia; E-mail: elenatareva@mail.ruen
Тарева, Е.Г.:Московский городской педагогический университет Россия, 129226, Москва, Малый Казенный пер., 5бru_RU
2677-2683


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию